İZMİR RAHMİN ALINMASI AMELİYATI FİYATLARI

Rahim Alınması Ameliyatı Ciddi Bir Operasyondur

Jinekolojide en sık yapılan ameliyatlardan birinin Histerektomi yani rahim alınması ameliyatı olduğunu söyleyen Özel Meltem Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Gülüzar Kuğu, 25-35 yaş arası kadınların %20’sinde rahimde bu tümörün görüldüğünü ilerleyen yaşla beraber görülme sıklığının arttığını belirtmektedir. Rahim alınmasını gerektiren tümörler hakkında bilgi veren Dr. Kuğu sözlerine şöyle devam ediyor; ‘Halk arasında ‘ur’ olarak bilinen miyomlar yuvarlak, nohut tanesi ebatlarında ve pembemsi bir renktedirler. Rahimde ağrı ve kanamalarla kendini belli eden miyomlar belirtiler dahilinde acilen tedavi edilmelidir.’ demektedir.

Rahimde Tümörün Belirtileri Nelerdir?

‘Kadınlarda sıklıkla görülen miyomlar ilerleyen evre ile düzensiz aşırı kanamalar, kasık ağrıları, kansızlık, bol ve ağrılı adet dönemi gibi şikayetlere sebep olur.’ diyen Op. Dr. Kuğu; ‘Kansızlık haricinde miyomlar ‘bası’ şikayetlerine neden olmaktadır. ‘Bası’ dediğimiz ağrılar bağırsaklarda görüldüğünde kabızlığa, idrar yolundaki basılar idrar yolunda ve böbreklerde şikayetlere sebep olmaktadır.’ demektedir.

Ameliyatı gerektiren sebepleri sıralayan Op. Dr. Kuğu; ‘Rahim içerisinde yer alan döl yatağının içerisinde polip adını verdiğimiz et parçacıkları adet düzensizlikleri ve kanamaya neden olabilmektedir. Normal olarak vajinal yoldan yapılan bir operasyon ile bu polipler alınabilmektedir. Ancak hastada ek bir patolojik durum varsa Histerektomi ameliyatı gerekebilmektedir. Yine Endometrial dediğimiz zarın kalınlaşması durumu da ameliyat gerektirebilir. Genelde hormonal ilaç tedavisi ile bu durum kontrol altına alınabilmektedir. Fakat bu tedavi etki göstermez ise yine rahim alınması ameliyatı düşünülebilir. Adet ağrılarının dayanılamayacak kadar şiddetli olması, pıhtılı ve zor geçen adetler, ilişki sırasında aşırı derecede ağrı hissedilmesi gibi durumlar ‘Endometriosis’ dediğimiz duruma işaret eder. Patolojik bir rahatsızlık olan  Endometriosis yine ilaç tedavileri ile ortadan kaldırılmaya çalışılmakta şayet sonuç alınamazsa Histerektomi’ye başvurulmaktadır.’ demektedir.

Doğum Sonrası Aşırı Kan Kaybı Rahim Alınmasını Gerektirebilir

Kadınlarda rahim, mesane ve bağırsak sarkmaları, özellikle zor doğumlarda meydana gelen karın içi basıncın artması ve genetik olarak kollajen dokunun zayıflığı menopoz döneminde görüldüğünü belirten Op. Dr. Kuğu sözlerine şöyle devam ediyor; ‘Bahsettiğimiz dışarıya sarkma durumlarında rahmin dışarıya çıkması, idrar kaçırma, haznede dolgunluk gibi şikayetler ortaya çıkar. Bu tip durumlarda ‘Vajinal Histerektomi’ dediğimiz yani kesinin karından değil de vajina içerisinden yapılan yöntem uygulanmakta, içeriden yapılan bir kesi ile dışarıya çıkarılmaktadır.’ demektedir. Ayrıca doğum esnasında zorunluluk durumunda yapılan Histerektomi’den bahseden Op. Dr. Kuğu; ‘Doğum komplikasyonlarında ‘Acil Histerektomi’ uygulanabilmektedir. Bu durum doğum sonrasında kanamanın durdurulamaması, rahim yırtıkları veya bebek eşinin plasentanın ayrılmaması gibi durumlarda uygulanmaktadır. Doğum sonrası meydana gelen ani kanamalarda hızlı  karar vermek gerekmektedir. Bu şekilde hastanın hayatını kurtarmak mümkündür.’ demektedir.

Rahimde Farklı Kanser Türleri Büyük Tehdit

Rahimdeki kanser türlerinin büyük tehdit oluşturduğunu söyleyen Op. Dr. Kuğu; ‘Rahim kanseri, rahimağzı kanseri, yumurtalık kanseri, iyi huylu yumurtalık tümörleri ve abselere karşı uygulanan ameliyatlarda da Histerektomi uygulanabilmektedir. Şayet kanser ameliyatlarında rahim alınması gerekirse buna ‘Radikal Histerektomi’ diyoruz. Bu ameliyatta rahimle birlikte yumurtalıklar, lenf nodları ve omentum da alınmaktadır.’ demektedir.

Ameliyat Öncesi Doktor-Hasta İlişkisi Önemlidir

Bu tip ciddi ameliyatlarda doktor ve hastanın ilişkisinin iyi olması gerektiğini belirten Op. Dr. Kuğu, ‘Histerektomi’ye karar vermeden önce doktor hastayı iyi bilgilendirmelidir. Histerektomi’nin riskleri, kapsamı ve anestezi türü hastaya aktarılmalıdır. Hasta çocuk doğurma dönemindeyse çocuk doğurma durumunun kaybedilmesi hastada psikolojik sorunlara neden olabilmektedir. Bunun için gerekli destek sağlanmalıdır. İleride çocuk doğurmak isteyen hastalarda öncelikle ‘Myomektomi’ ameliyatı uygulanmalıdır. Myomektomi rahmin alınmaksızın miyomların çıkarılması işlemidir. Eğer hasta bu duruma uygunsa rahim alınmadan bu işlem gerçekleştirilir.’ demektedir.

Ameliyat sonrası cinsel ilişkiye dair pek çok sorunun geldiğini belirten Op. Dr. Kuğu; ‘Kadınlar arasında en çok merak edilen konu ameliyat sonrası cinsel ilişkide herhangi bir sorunun yaşanıp yaşanmayacağıdır. Yapılan araştırmalar Histerektomi ameliyatı sonrası cinsel ilişki ve hazda herhangi bir kayıp olmamakla birlikte hasta ağır travmatik bir süreçten de geçmemektedir. Unutulmamalıdır ki cinsel ilişkiyi sağlayan vajinadır. Rahim bu konuda etkili değildir.’ demektedir.

Bu ameliyatın oldukça hassas olduğunu belirten Op. Dr. Kuğu alanında uzman bir kadın doğum uzmanı ve deneyimli bir ekip ile bu ameliyatın yapılması gerektiğini vurgulamaktadır. Dr. Kuğu; ‘Günümüzde oldukça sık yapılan bu ameliyat ancak uzman ellerce yapıldığında olumlu sonuç vermekte ve hastanın hayatını tehlikeye atmamaktadır.’ demektedir.