İZMİR TIRNAK BATMASI TEDAVİSİ

Tırnak Batması Neden Olur?

Tırnak batması bir ayak tırnağının köşesinin veya kenarının yumuşak ete batmasıyla meydana gelen yaygın bir durumdur. Acı, kızarıklık, şişme ve bazen enfeksiyona neden olur. Tırnak batmaları genelde ayak başparmağında görülür.

Tırnak batmalarıyla genelde kendi kendinize baş edebilirsiniz. Ama acı fazlaysa veya yayılıyorsa doktorunuz sizi rahatlatacak ve tırnak batmasının doğuracağı komplikasyonlardan kaçınmanızı sağlayacak. Şeker hastalığı veya başka bir durumunuz varsa ve bu nedenle ayaklarınıza kan akışı azaldıysa tırnak batmasının komplikasyon riskleri de artacaktır.

Tırnak batmasının belirtileri

Tırnak batması belirtileri arasında ayak parmağınızda tırnağın bir veya birkaç tarafı boyunca ağrı ve hassasiyet, ayak tırnağınızın etrafında kırmızılık, tırnağın etrafında kırmızılık, tırnağın etrafında şişme, tırnağın etrafındaki dokuda enfeksiyon bulunuyor. Tırnak batması aşırı rahatsızlık yaratıyorsa, ihtihap ve kızarıklık yayılıyorsa, şeker hastalığı veya ayaklarınıza kan akışını azaltan başka bir rahatsızlığınız varsa doktorunuzla görüşün.

Tırnak batmasının sebepleri

Tırnak batmasının yaygın birçok sebebi var. Bunların arasında parmaklarınızı sıkıştıran ayakkabılar giymek, tırnaklarınızı çok kısa kesmek veya düz kesmemek, tırnağınıza hasar vermenin yanı sıra anormal şekilde kıvrımlı tırnaklarınızın olması sayılabilir.

Tırnak mantarı hiç geçmezse veya tespit edilmezse alttaki kemiği enfekte edebilir ve ciddi bir kemik enfeksiyonuna yol açabilir. Şeker hastalığı gibi ayaklara kan akışını azaltan veya sinir uçlarına hasar veren bir hastalığınız varsa ciddi komplikasyonlarla karşılaşabilirsiniz. Küçük bir ayak yaralanması (kesik, çizik, nasır, veya tırnak batması) tam olarak iyileşmeyip enfekte olabilir. Geçmesi zor olan açık bir yara, başka deyişle ayak ülseri çürümeyi ve doku ölümünü, yani kangreni önlemek için ameliyat edilebilir.

Tırnak batmasının yanı sıra bir de nasırınızın sorun yaratmaması için Scholl 2’si 1 Arada Nasır Kremi, Yumuşak Nasır Sökücü Ped ve Nasır Yastığı’nı kullanmayı deneyebilirsiniz.

Tırnak batmasının giderilmesi

Tırnak batması için kendi kendinize uygulayabileceğiniz birtakım basit çözüm yöntemleri var. Ayaklarınızı ılık suya sokabilirsiniz. Bunu günde üç dört dakika boyunca on beş – yirmi dakika süreyle yapmanız şişkinliği alır ve hassasiyeti azaltır. Her yıkamadan sonra tırnağınızın batan kenarına küçük pamuk parçaları veya parafinli diş ipi koyabilirsiniz. Bu, tırnağınızı deriden biraz yükseltecek. Eczacınıza sorarak alabileceğiniz reçetesiz merhemler ve ağrı kesiciler de bulunuyor. Ama ilaçlardan önce yapmanız gereken şey ayağınıza uygun, parmaklarınıza hareket alanı sağlayan rahat ve kaliteli bir ayakkabı seçmek. Havalar elverişliyse ucu açık ayakkabılar ve sandaletler de tırnak batması için idealdir.

Olumlu sonuç alamazsanız doktorunuza başvurun. Doktorunuz tırnağı kaldırmak, tırnağın bir parçasını kısmen çıkarmak veya tırnak ve çevresindeki dokuyu almak gibi uzmanlık gerektiren yöntemler deneyebilir.