İZMİR ŞOK DALGA ESWT TEDAVİSİ

ESWT ( şok dalga tedavisi ) uygulaması
ESWT (Şok Dalga Tedavisi) Uygulaması , vücudun dışından uygulandığı için non-invaziv bir yöntemdir, herhangi bir kesi gerektirmemektedir.

ESWT (Extracorporeal ShockWave Therapy), Şok Dalga Tedavisi olarak açıklanabilir.

Şok Dalga Tedavisinde ESWT. cihazı yardımı ile ağrı bölgesine yüksek basınç ve yüksek enerjiyi çok kısa bir süre içerisinde (1 µsn) uygulanmaktadır. Şok dalga tedavisi, ortopedi alanında uygulanması ile bir çok kroniklemiş ağrılı sorunun çözümüne yeni bir alternatif tedavi haline gelmiştir.

Şok dalga tedavisinin kullanılabileceği ortopedik hastalıkların sıralayacak olursak;

Topuk ağrıları, sıklıkla plantar fasiitis ve topuk dikenine bağlı gelişmektedir. Eksersiz ve ilaç tedavisine yanıt vermeyen topuk ağrılarında yüz güldürücü sonuçlar alınmaktadır.

Aşil tendonu ağrıları, kopma olmaksızın orta yaşlarda Aşil tendonunda dejenerasyonla ortaya çıkan tendinopati durumu erişkin yaştaki ensık ayak bileği arkası ağrı nedenlerindendir. Bu olgularda da ısrar eden ağrılarda şok dalga tedavisi kullanılmaktadır.

Tenisçi dirseği olarak ta bilinen dirsek ağrıları bir çok olguda inatçı ağrılara yol açıp kronikleşmeye neden olabilmektedir. Bu durumda da başarılı sonuçlar vermektedir.

Omuz ağrılarının bir kısmına neden kalsifik tendinit  hastalığında ESWT tedavide kullanılmalıdır. Omuz ağısının nedeni bir çok patolojiye bağlı olabildiğinden muayene ve tetkikler ile ayırıcı tanı yapılmalıdır.

Baldır ön tarafında görülen shin splints ağrılarıda Şok Dalga Tedavi Uygulaması kullanılmaktadır. Ayrıca fibromiyalji hastalığında ağrılarda tetik noktalara ESWT uygulaması ile ağrı tedavisi yapılmaktadır. Trokanterik bursitis olgularında da  başarılı sonuçlar bildirilmiştir.

Şok Dalga Tedavisi, Şok Dalga TedavisiUygulaması cihazına bağlı bir prop yardımı ile yapılır. Ağrı olan bölgeye sürülen gel üzerine prop uygulanarak belli sayıda şok dalgası uygulanarak yapılır. Genel uygulama haftada 1 olmak üzere 3 uygulama şeklindedir.

Hamilelerde, kalp pili bulunanlarda, uygulanacak bölgedeki enfeksiyon durumunda uygulanmaz.

ŞOK DALGA ESWT TEDAVİSİ
Şok dalga diğer adıyla ESWT tedavisi, estetik alanlarının yanı sıra bazı cerrahi operasyon ve fizik tedavi gerektiren durumlarda da başarıyla kullanılan ağrısız / acısız alternatif bir tedavi yöntemidir.
ESWT Nedir?

ESWT “Extracorporeal Shock Wave Therapy” Türkçesi “Vücut Dışından Uygulanan Şok Dalga Tedavisi” veya kısaca “Şok Dalga Tedavisi” olarak adlandırılır.

ESWT kısa süre içinde (yaklaşık 10ms) ses den hızlı enerji dalgaları üreterek, ses duvarını aşıp güçlü şok dalgaları oluşturur. Oluşan bu şok dalgaları çarptığı ortamda yüksek basınç yaratır ve bir vibrasyon etkisi oluşturur. Oluşan bu şok dalgası çarptığı ortamda bir çukurlaşma sağlar ve negatif basınçlı vibrasyon baloncukları oluşturur. ESTW yağ dokularında da bu şekilde çalışarak kavitasyon etkisi ile birlikte negatif basınçlı vibrasyon etkisiyle yağ hücrelerini parçalar.
Şok Dalga / ESWT Hangi Tedavilerde Kullanılmaktadır?

Şok dalga / ESWT tedavisi;

Zayıflama,
Selülit,
Cilt sıkılaştırma,
Doğum çatlakları,
Topuk dikeni,
Golfçü dirseği,
Tenisçi dirseği,
Omuz kireçlenmeleri gibi rahatsızlıklarda başarılı bir şekilde uygulanmaktadır.

Şok Dalga / ESWT Tedavisi Her Kişiye Uygulanır mı?

Hamilelerde,
Kalp pili kullanan kişilerde,
Kanser hastalarında,
Eklem ve kemik operasyonu geçirmiş kişilerde (platin) ve kemik gelişimini tamamlamamış genç bireylerde şok dalga / ESWT tedavisi uygulaması yapılmamaktadır.

Şok Dalga / ESWT Tedavisi Her Bölgeye Uygulanır mı?

Boyun bölgesi,
Baş ve sinirlere yakın bölgelere uygulanmaz.

Topuk Dikeni Tedavisinde ESWT

Ayak tabanında aşırı zorlamaya bağlı olarak meydana gelen topuk dikeni rahatsızlığı yaşam kalitesini düşüren ciddi bir rahatsızlıktır. Rahatsızlığa, kilo problemleri, ortopedik olmayan rahatsız ayakkabı kullanımı, ayakta bulunan fiziksel problemler gibi çeşitli etkenler sebep olabilir.

Sorunun çözümünde genellikle ayakta fazla kalmama, ayakkabı tabanında destek kullanımı, fizik-tedavi egzersizleri gibi tedaviler kullanılmakla birlikte çok ileri vakalarda biyolojik tedaviler veya cerrahi müdahale ile problem ortadan kaldırlmaktadır.

Şok Dalga / ESWT Tedavisi, topuk dikeni rahatsızlıklarında hastaya cerrahi olmayan acısız / ağrısız, kortizonsuz bir tedavi imkanı sunmaktadır. Uygulama sonrasında hasta günlük yaşantısına devam etmektedir.

Topuk dikeni hakkında daha fazla bilgi almak için buraya tıklayarak ESWT topuk dikeni tedavisi sayfamızı inceleyebilirsiniz.
ESWT Seans Sayısı

Sert doku uygulamalarında en fazla 2 seans, yumuşak doku uygulamalarında en fazla 3-4 seans olarak gerçekleştirilmektedir.
ESWT Seans Süresi ve Seans Aralıkları

20 – 30 dk. süren seanslar bir hafta ara ile uygulanır.

Şok Dalga ESWT’nin vücuda bir zararı olur mu?
Şu ana kadar zararı olduğuna dair her hangi bir klinik çalışmaya rastlanılmamıştır. Risk grubu dışındaki kişilere, uzman kişiler tarafından yapılan tedavilerde ESWT’nin herhangi bir zarar vermesi söz konusu değildir.

Şok Dalga ESWT ağrılı / acılı bir tedavi midir?
Uygulama sırasında enerjinin gücü ve miktarı, hastanın rahatına, taşın/ödemin çeşidine ve bulunduğu yere göre düzenlenir. İşlem ağrısızdır veya hastanın kabullenebildiği hafif bir ağrı olur.

Şok Dalga ESWT’nin yan etkisi var mıdır?
Ciltte görülebilecek geçici kızarıklık dışında yan etkisi yoktur. Uygulama sonrasında hasta günlük hayatına kaldığı yerden devam eder.

ESWT tedavisi kalıcı mıdır? Tekrar aynı problemi yaşar mıyım?
Genellikle kalıcıdır. Hasta, rahatsızlığa neden olan etkenleri ortadan kaldırdığı sürece tekrarlama riski yok denilecek kadar azdır.

ESWT / ŞOK DALGA TEDAVİSİ

ESWT (Extracorporeal ShockWave Therapy); kısaca ‘’şok dalga tedavisi’’, oluşturulan güçlü ses dalgalarının elipsoid şeklindeki bir çelik çanak vasıtasıyla vücudun istenilen bir bölgesinde odaklanmasına dayanan yeni bir “non-invazif”(girişimsel müdahale gerektirmeyen) tedavi şeklidir. Çalışma prensibi, vücut dışında üretilen akımların dokuda ses dalgaları şeklinde yayılması esasına dayanır. Söz konusu ses dalgalarıyla uygulanan tedavi, tenisçi/golfçü dirseği, topuk dikeni, omuz ağrıları, psödoartrozlar (kaynamayan kırıklar) gibi ortopedik hastalıkların tedavisinde kullanılmaktadır.

Hastaya ameliyatsız , kortizonsuz tedavi imkanı sunar. Elde edilen şok dalgaları yüksek enerjili olarak adlandırılır ve bu cihazlar ultrasonik cihazlara göre 10 kat yüksek enerjiyi çok kısa sürede (1 mikro saniye) uygulama alanına vermektedir. ESWT tedavisi hastalığın nedenlerine yönelik tedavi ile kalıcı iyileşme sağlamaktadır. ESWT tedavisi vücudun kendi iyileştirici mekanizmalarını kulandığı için, hastalık bir kez iyileşirse tekrarlama şanşı düşüktür.
Uygulandığı Alanlar:
* Radial humerus epikondiliti (Tenisçi dirseği)
* Unlar humerus epikondiliti (Golf’çi dirseği)
* Tendinozis Calcarea (Kalsifiye omuz tendiniti)
* Tochanterik bursit
* Patellar tendilitis
* Tibialis anterior sendromu
* Aşilodini (aşil tendiniti)
* Plantar facitis
* Epine calcanei (Topuk dikeni)
* Kronik entesopatiler (Tendon irritasyonları)
* Özellikle sporcu sağlığı merkezlerinde akut ağrılar ve künt yaralanmalarda etkili ve çabuk sonuç alınan bir tedavi şekli olarak uygulama alanı bulmuştur.