İZMİR NASIR TEDAVİSİ

Nasır Nedir ve Tedavisi Nasıl Olur

Nasır, derinin kalınlaşmasıdır ve bilimsel adı Kallus‘tur. Sürekli basınç veya sürtünmeye uğrayan deri tabakası altında bulunan diğer dokuları koruması için kalınlaşır ve nasır olarak adlandırılır. En sık ayak tabanında (basınçtan dolayı) ve ellerde (sürtünmeden dolayı) görülür.

Nasırın ilk aşamalarında çeşitli tedaviler uygulanabilir. bunun için eczanelerde satılan çeşitli nasıl bantları ve kremleri mevcuttur. Yüzeyel nasırlar medikal tedavi ile geçebilir. Ancak ilerleyen ve kronik nasırlarda (kökleşmiş nasır)  ilaç tedavisinin maalesef aynı başarıda olduğunu söylemek mümkün değildir.

Nasır tek başına müdahale gerektirmeyen bir durumdur. Ancak kalınlaşan derinin altındaki sinir dokularına uygulanan basın bazen şiddetli ağrılara neden olabilir. Ayak tabanında oluşan nasırlarda ise hastalar nasırların bulunduğu bölgeye basınç uygulamamaya çalışır. Bu durum ayaklarda ve bacaklarda dengesizliğe neden olduğu gibi eklemlerde (özellikle ayak bileği, diz,kalça) ve belde zamanla ciddi ve bazen kalıcı hasarlara ve deformitelere neden olur. Örneği sağ ayak tabanında nasır olan bir hasta yıllar sonra sol diz eklemi hasarı (osteoporoz, artrit..vb) şikayetleri ile başvuruda bulunabilir.

Özellikle bayanların kullandığı dar ve topuklu ayakkabıları vücut basıncının ayak başparmağı ve serçe parmağına yönlendirdiği için nasırlar oluşur.

Bazı insanlarda nasırların oluşması şeker hastalığının (Diyabet) çok erken bir habercisi olabilir.

nasir

Kronik Nasırlar Nasıl Tedavi Edilir ? (kökleşen veya kök salan nasırlar)

Bu durumlarda ilaç tedavisi her seferinde başarısızlıkla sonuçlandığından hastalar kesim çözüm arayışı içinde olur. Kesin çözüm de cerrahi müdahaledir. Bölgesel (lokal anestezi) uyuşturma yöntemi ile nasır dokusu ve derin dokulara ilerleyen kökü tamamen çıkartılır ve geriye kalan sağlam dokular dikilir. (Primer Eksizyon – Eksizyonel Biyopsi). Bu müdahale günübirlik ve basit bir cerrahi girişimdir.