İZMİR KARBOKSİTERAPİ

KARBOKSİTERAPİ
Doğum sonrası çatlaklar, hızlı kilo alıp verme kaynaklı ve liposuction sonrası çatlaklar, selülitler, sarkmış ve gevşek bir cilt… Tüm bu sorunlar zaman zaman hepimizin yaşayabileceği, durağan bir yaşam, dengesiz beslenme, oksijen bakımından zengin olmayan şehir hayatının sonuçları olarak karşımıza çıkmaktadır. Karboksiterapi doğal bir yenilenme gerçekleştirmesi bakımından etkili bir tedavi yöntemidir.
Karboksiterapi Ne Vaadediyor? Nasıl Etki Ediyor?

Karboksiterapi, 1925 yılında ilk denemeleri yapılmış günümüze kadar değişik alanlarda çokca kullanılmış etkileri bilinen bir tedavi yöntemidir. Estetik alanında ise yeni sayılabilecek etkili bir tedavi yöntemidir. Genel olarak:

Selülitleri gidermede,
Çatlak tedavilerinde,
Sarkma ve gevşek cilt tedavilerinde,
Yaralı bölgelerin tedavisinde,
Yağ dokusu kaynaklı iri göğüslerin küçültülmesi, sarkmaların giderilmesinde,
Bölgesel yağlanma olan bölgelerde başarılı bir şekilde kullanılmaktadır.

Karboksiterapi, vücuda karbondioksit (Co2) gazı verilmesi sonucu, vücudun doğal tepkisi ile karbondioksit olan bölgeye oksijen göndermesi esasına dayanır. Aslen karbondioksit gazının tedavide yağları deformasyona uğratma dışında etkin bir fonsiyonu yoktur. Muhteşem yapıdaki insan bünyesi, vücutta ki karbondioksiti uzaklaştırmak için bol miktarda oksijen göndererek doğal bir yenilenme gerçekleştirir. Bu süreçte kullanılmayan kılcal damarlar genişliyor, tekrar kullanılmaya başlıyor hata yeni kılcal damarlar oluşuyor.
Karboksiterapi Her Kişiye Uygulanır mı?

Karboksiterapi

Kanserli hastalarda,
Hamileler ve emzirenlerde,
İleri derece şeker hastalarında,
Kangrenli hastalarda,
Kanama problemi olan ve Von Willebrand hastalarında,
Varis ve tromboflebit

hastalarında uygulama yapılmamaktadır.
Karboksiterapi Her Bölgeye Uygulanır mı?

Karboksiterapi vücudun her bölgesine güvenle uygulanabilir.
Karboksiterapi Seans Sayısı

Karboksiterapi seans sayısı kişiden kişiye değişmekle birlikte ortalama 15 – 20 seans sürmektedir. 5 – 7 seans sonrası ilk reaksiyonlar alınmakta, etkiler gözle görülebilir hale gelmektedir.
Karboksiterapi Seans Süresi ve Seans Aralıkları

Karboksiterapi seansları yaklaşık 30 – 45 dk sürmektedir. Kişiye göre 2 – 3 gün aralıklarla uygulama yapılmaktadır.
Karboksiterapi Uygulama Sonrası Uyarılar

Karboksiterapi tedavisi sonrasında 4 – 6 saat süreyle duş, havuz, sauna gibi aktivitelerden kaçınılmalı, vücudun suyla teması önlenmelidir. Sonrasında gündelik hayata olduğu gibi devam edilebilir.

Karboksiterapinin vücuda bir zararı olur mu?
Karbondioksit (Co2) vücudun tanıdığı renksiz, kokusuz bir gazdır. Solunum yolu ile vücuttan atılır. Dolayısıyla her hangi bir zararı söz konusu değildir.

Karboksiterapi ağrılı / acılı bir tedavi midir?
Tamamen ağrısız / acısız bir tedavi olduğu söylenemez. Uygulama sırasında hassas bölgelerde hafif bir sızı hissedilebilir. Fakat uygulamaya engel olacak ölçüde bir acı duyulması söz konusu değildir. Kullanılan iğneler çok ince (30G)’dir. Ağrı eşiği düşük kişilerde daha fazla acı hissedilebilir.

Karboksiterapinin yan etkisi var mıdır?
Karboksiterapiden sonra vücutta damarların genişlemesinden kaynaklı hafif bir kızarıklık ve morarma olabilir. Bu geçici bir etkidir ve birkaç saat içerisinde azalarak kaybolacaktır.

Karboksiterapi için danışma ve testler ücretli midir?
Hayır, dilediğiniz zaman randevu alarak uzmanlarımıza danışabilir, görüş ve ortalama fiyat bilgisi alabilirsiniz. Bizlere e-posta, telefon veya bizzat kliniklerimize gelmek suretiyle ulaşabilir, aklınıza takılan konularda bilgi alabilirsiniz.

Karboksiterapi tedavisi kalıcı mıdır? Tekrar aynı problemi yaşar mıyım?
Bu konuda inanın sizi rahatlatacak bir cevap vermeyi çok isterdik ama maalesef burada iş yine sizde bitiyor. Tekrar aynı problemleri yaşamamanız için tedavi sonrasında eski alışkanlıklarınızdan kurtulmalı, durağanlıktan uzak daha hareketli bir yaşam şekli belirlemelisiniz. Ayrıca yediklerinize dikkat etmeli, sağlıklı bir diyet seçmelisiniz. Egzersizler, tedavi sonrası kazanılanları devam ettirmede oldukça faydalıdır.

Karboksiterapi nedir ?

CO2 gazının tedavi amaçlı derialtına enjekte edilmesine dayanan yeni, basit ve etkisi ispatlanmış bir yöntemidir. CO2 gazı, ilk olarak 1930 (Royat termallerinde, Fransa) yılından itibaren günümüze kadar tıbbın hizmetinde kullanılmaktadır. CO2 uygulandığı dokuda metabolizmada ve kanlanmasında artış oluşturarak selülit görünümünde dramatik gelişmeye neden olmaktadır. Tedaviler hızlı rahat ve etkilidir.

Hangi estetik alanlarda kullanılır ?

Karboksiterapi selülit, vücut yağ azaltılması, vücut şekillendirme, kilo kaybı, liposuction sonrası toparlanmalarda, yüz ve çene altı kırışıklıkları, cilt çatlağı, skar doku tedavilerinde kullanılır.

Selülitli dokuyu nasıl azaltır ?

Cildin altına verilen CO2 gazı verildiği yerde oluşturduğu etkileri :
Mikrodolaşımda damar genişlemesini artırır,
Kılcal damar kan akışını artırır ve hızlandırır,
Yağ dokusunda yağ eritici (lipolitik) etkisini artırır,
Yüzeye yakın dokuların oksijen kullanma potansiyelini artırır,
Hedef alanda portakal kabuğu görüntüsüne yol açan fibrotik ve bağ dokusu bantları çözülerek doku rahatlar. Eriyen yağ dokusu ile birlikte selülitli doku azalmış olur.

Uygulama tekniği

CO2’i düzenli bir hızda ve miktarda deri altına veren cihaz ve ekleri vasıtasıyla, her vücut alanı için çok düşük dozlarda ( 50 – 200 cc ) enjekte edilir. Seans sırasında mutlaka steril materyal kullanılır. Uygulama sırasında ilk karşılaşılan etki, uygulama yapılan yerin pembe renge dönüşmesidir. Bu durum CO2’in damar çapını genişletici etkisine bağlıdır.

Tıpta kullanım alanları

Estetik Patolojilerde
Selülit – gevşemiş ve ileri derecedeki selülitli dokularda
Bölgesel yağ dokusu
Liposuction – lipoplasti öncesi ve sonrası
Deri grefti öncesi ve sonrası tedavisinde
Angiology ( Damar Bilimi )
Organik ve fonksiyonel periferik arter patolojilerinde
Yaşlılığa bağlı damar sertleşmelerinde ( Arteroescleroz )
Diabete bağlı kılcal damar patolojilerinde
Romatoloji
Otoimmün artrit
Yoğun artrit
Androloji
Mikrodolaşım bozukluğuna bağlı penis ereksiyon bozukluklarında
Dermatoloji
Psoriasis ( sedef )
Mikrodolaşım bozukluğuna bağlı ülserlerde
Diabete bağlı ülserler
Varise bağlı ülserler
Spor Hekimliği
Sport aktivitesini ve performansını artırmak

Zararı var mı ?

CO2 vücudumuzun yabancı olmadığı bir maddedir. İstirahat halinde 200 ml CO2 oluşurken, egzersiz sırasında bu miktar 10 katına kadar çıkabilir. Allerjik reaksiyonları beklenmemektedir. Karın içi ameliyatlarda 4-5 litre CO2 gazı verilmektedir. Herhangi bir yan etkiye rastlanmamıştır.

Yan Etkileri nelerdir ?

İğneye bağlı etkiler : Ağrı, korku, steriliteye dikkat edilmezse enfeksiyon

Tekniğe bağlı etkiler : CO2 gazına bağlı krepitasyon, hafif şişkinlik, ve hassasiyet
Tüm belirtiler tedaviden 1-2 saat sonra kaybolur.

Sonuçları ne zaman fark edebilirim ?

Seanslar başladıktan sonra 8-10 seans sonra siz ve çevreniz olumlu değişiklikleri hissetmeye başlar. Tedavi sonrası 1 beden azalması her zaman görülür, diyet ve egzersiz programını iyi yapan vakalarımızda bu azalma 1,5-2 bedene kadar çıkar.

Tedaviden sonra işime geri dönebilir miyim ?

Evet. Ama karboksiterapi seansından sonra yaklaşık 4-6 saat sıcak banyo yapılması önerilmektedir. Seanslara kot, stretch pantolon gibi vücudu saran pantolonlardan sakınmak gereklidir. Seans öncesi aspirin gibi kanı sulandıran ilaçlar kesilmelidir. Morarmaya zemin hazırlar. Zorlayıcı egzersizlerden 24saat kaçının. Sıcak banyodan 6 – 8 saat kaçının.

Seans sıklığı ve süresi

Zayıflama, cilt gevşekliği, selülit, bölgesel incelme seansları genelde 16 seans olarak kliniğimizde alınmaktadır. Tedavi zamanı çoğu zaman haftada 2 seans olmak üzere 8 hafta sürmektedir. Hastanın durumuna bağlı olmakla beraber gerekirse seans sayıları artırabilir. Karboksiterapi ile birlikte yapılmasında yarar olan tedavi modaliteleri aşağıda verilmiştir :

Mezoterapi : Haftada 1 seans

Karboksiterapi : Haftada 2 seans

Karboksiterapiye aday kimlerdir ?

Sağlıklı erkek ve kadınlar aday kimselerdir. Hamile kadınlar, emzirenler, insüline bağımlı ileri düzey diabetli olanlar, ileri kalp hastalığı, stroke ve iskemik atak hikayesi, yeni kanser hikayesi, kanama hastalığı hikayesi (hemofili) olan vakalar aday olamazlar.

Tedavi edilen bölgelerde geri dönme olur mu ?

Karboksiterapi yağ hücrelerinden yağı hücrede hasar oluşturmadan uzaklaştırır. Bu cildinizin tekrar doğal görünümüne neden olur. Eğer tekrar kilo alırsanız, yağ tedavi edilen yerlere tekrar yerleşir. Fakat bu yerleşme kişinin metabolizmasına bağlı olarak hemen olmaz. Hatta tedavi edilen yerlerden olmaz. Mezoterapi ile birlikte olan uygulamalarda etkili olma şansı çok daha fazladır. Egzersiz ve diyet başarı oranını artırır. Kliniğimizde başarının artması için seans sonrası ayda 1 seans olmak üzere 4-5 seans kontrol amaçlı uygulamalar yapılmaktadır.