İZMİR ÇOCUKLARDA GRİP TEDAVİSİ

Yine viral bir enfeksiyondur. İnfluenza virüs ailesi ile ortaya çıkar (A, B ve C tipi). A tipi virüsler insanlar, domuzlar ve kümes hayvanlarında, B tipi virüsler sadece insanlarda hastalık yapar. C tipi çok hafif belirtilere yol açtığından önemsizdir. Soğuk algınlığı ile sıklıkla karıştırılır. Soğuk algınlığı geçiren kişilerin çoğu çevrelerine grip olduklarını söylerler. Hangi yollarla bulaşır Soğuk algınlığında olduğu gibi konuşma, hapşırma, öksürük ve öpme sırasında havaya saçılan damlacıkların taşıdıkları virüslerle bulaşır ve yayılır. Yuva, anaokulu ve okul gibi kalabalık ortamlar enfeksiyonun ortaya çıkması ve yayılmasında çok önemli rol oynar. Bu gibi ortamlarda birlikte oturan, oynayan, konuşan bebek ve çocuklar sıklıkla hastalanırlar. Bu nedenlerle salgınlara yol açabilmektedir. Belirtileri Ciddi klinik belirtilerle kendini gösterir. Yatağa düşüren bir hastalıktır. Bulgular genel enfeksiyon ve solunum sistemi enfeksiyon bulguları olarak ortaya çıkar. Yüksek ateş, halsizlik, bitkinlik, kırgınlık, baş ağrısı, kas ve eklem ağrıları genel bulgulardır. Solunum sistemine yönelik olarak burun akıntısı, burun tıkanıklığı, boğaz ağrısı, hapşırık ve öksürük görülür. Boğaz kızarık görünümde olabilir. Orta kulak iltihabı, M sinüzit, A Bronşit-Bronşiolit ve Zatürre gibi komplikasyonları vardır. Tedavisi Yatağa düşüren bir hastalık olduğu için birkaç günlük dinlenme çok önemlidir. Yüksek ateş için ateş düşürücüler verilir ve hastanın giysileri ince olmalıdır. Bol sıvı tüketimi (bitkisel çaylar ve taze meyve suları gibi) gereklidir. Hasta düzenli ve dengeli beslenmelidir. Viral bir hastalık olduğu için orta kulak iltihabı, zatürre gibi sekonder bir infeksiyon, komplikasyon gelişmedikçe antibiyotik kullanılmaz. Ne yapmalı Hasta çocuklar sağlıklı çocuklardan uzaklaştırılmalı ve yuva-okula gidiyorlarsa birkaç gün evlerinde kalmalıdırlar. Ayrıca zorunlu aşılar arasında olmamasına karşın her yıl sonbaharda grip aşısı yaptırılması önerilmektedir.