İZMİR TOPUK ÇATLAĞI TEDAVİSİ

ÇATLAK TOPUK TEDAVİSİ

Topuk Çatlamasının Nedenleri  Nelerdir?

Uzun süre ayakta kalma, kilo artışları, ince tabanlı ayakkabıların yürüme esnasında ayak topuklarında ve tabanında oluşturduğu travmalar, şeker hastalarında ayak derisi kuru olması nedeniyle topuk çatlakları oluşabilmektedir. Ayak cildi kuru olan kişilerde de derinin kalınlaşması sonucu yürümenin yaratacağı deformasyonlarla topuk çatlakları oluşabilmektedir.

Topuk Çatlakları Neden Tedavi Edilmelidir?

Topuklarda oluşan çatlaklar deri yırtığı özelliği taşır. Çatlakların derinleşmesi, bu bölgede bulunan damarlara dışarıdan mikroorganizmaların ulaşma riskini arttırır, bu da pek çok sağlık sorununa neden olabilir. Bu nedenle bu yırtıklar derinleşmeden tedavi edilmeli, hasta sağlıklı deri yapısına kavuşturulmalıdır.  Topuk çatlakları nedeniyle açık sinir uçları yürürken ağrı ve acı hissedilmesine de neden olabilmektedir.

Topuk Çatlakları Nasıl Tedavi Edilir?

Uzman podoloğumuz özel cihazlar ile kalınlaşmış veya nasırlaşmış deri tabakası dikkatli bir şekilde inceltilir. İşlem ayak topuğunun sağlıklı deri yapısına kavuşmasına kadar devam eder. Kalınlaşan, kuruyan keratin doku tamamen temizlendikten sonra özel solüsyonlar ile işlem tamamlanır. Bu bakım yapıldıktan sonra vücudun ihtiyacı olan nem oranını sağlayacak içerikli ürünler ile tedavi devam eder, ve podoloğumuz tarafından düzenli kontrollerle hastanın sağlığına kavuşması sağlanır.

Derideki çatlaklar, şişkin kuru ve yağ eksikliği olan nasır tabakaları sebebiyle oluşur. Çatlakların tedavi edilmemesi, burada bulunan damarlar sayesinde mikroorganizmaların çatlaklardan vücudun içine ulaşma riski sebebiyle tehlikedir. Ayrıca burada bulunan açık sinir uçları, çok fazla ağrı hissedilmesine yol açabilir. Bu çatlakların tedavisinde öncelikle fazlalık olan nasırlaşmış tabaka dikkatlice alınarak basınç azaltılır. Ardından yağlı krem sürülerek ve bazı durumlarda alt deri tabakasına kadar ulaşan çatlakların onarılması için düzenli bakımlar yapılarak tedavi gerçekleştirilir.