İZMİR MİGREN TEDAVİSİ

Sıradan bir baş ağrısı olmayıp tedavisi mümkün nörolojik bir hastalık olan migren, doktora en fazla başvurulan rahatsızlıklardan biridir. Migren hormonlarının aktif olduğu genç yaşlardaki kadınlarda görülme sıklığı erkeklerin üç katına ulaşmaktadır. Kadınların yaklaşık % 20’sinin, erkeklerin ise % 8’inin migrenli olduğu bilinmektedir. Migren baş ağrısı, zonklayıcı ya da keskin olarak özellikle şakak bölgesinde sabit olur. Memorial Hastanesi Nöroloji Bölümü uzmanları kişilerin yaşamını kabusa çeviren migren ve migrenin tedavi yöntemleri hakkında bilgi verdi.
Migren Nedir?

Eğer baş ağrınız ataklar halinde ortaya çıkıyorsa bu ağrıya migren ağrısı diyebiliriz. Migren atakları kiminde yılda 1-2 defa, kiminde ise ay içerisinde defalarca görülebiliyor. Migren ağrılarının çoğunun çok şiddetli seyrettiğini söyleyebiliriz.  Migren ağrılarını şiddetli baş ağrısı olmasının dışında diğer ağrılarından ayırt eden en önemli özellikle ise ağrı ile birlikte ortaya çıkan bulantı, ses ve ışığa duyarlılıktır. Migren ağrısı olanlar baş ağrına eşlik eden bu rahatsızlıklar nedeniyle günlük işlerini tamamlamakta zorlanırlar. Yine de tam bir migren tanısı koymak için uzun bir süreç ve uzman doktor kontrolü çok önemlidir.
Migrenin Nedenleri

Migrenin nedenlerinin en başında genetik faktörler gelir. Ailenizden birinde migren varsa migren hastası olma olasılığınız % 40’tır. Hem annesi hem babası migren hastası olan bir kişi ise %75 oranında migren şikâyetleri yaşayabilmektedir. Migren ağrısının nedenlerinden biri de de hormonal değişimlerdir. Bu nedenle migren, en sık kadınlarda görülür. Kadınlarda görülme sıklığı erkeklere göre 3 kat fazla olan migren atakları özellikle adet dönemlerinde hormonal değişimden dolayı şiddetini artırabilir. Adet döneminde şiddetli baş ağrısının çoğalmasını da migrene bağlayabiliriz. Bulantı kusma, ışığa ve sese hassasiyet olabilir. Genellikle tek taraflı, yoğun ve zonklayıcı tarzdadır.

Nörolojik, gastrointestinal ve otonom değişikliklerin çeşitli şekillerde eşlik ettiği bir baş ağrısı bozukluğudur. Nörolojik muayeneler, laboratuvar incelemeleri genellikle normaldir.

Migren belirtileri ;

Genellikle şiddetli ve tekrarlanan baş ağrısı, görme bozukluğu, koku ve ışıklara hassasiyet, ensede gerginlik ve ağrı, bazen de mide bulantısı gibi belirtisi olan bir rahatsızlık.

Ağrılar genellikle 4-72 saat sürer ve kişiyi iş göremez hale getirebilir. Erkeklerin yaklaşık %6-9’u ile kadınların %17-18’inde migren görülür. Dünya nüfusunun yaklaşık %2’si kronik migrenden muzdariptir. Migren hem kadınlarda hem de erkeklerde en şiddetli haline 30’lu veya 40’lı yaşlarda erişir.

Migren hastalığı tedavisi;

“Migren tedavisinde temel hedef, hastalara ilaçsız, ameliyatsız, Kalıcı bir iyileşme sağlamak ve yaşam kalitesi yükseltmektir”

Migren tedavisinde, yıllardır migren belirtisi olan ağrılara değişik ilaçlar kullanarak tedavi etmeye çalışılıyor, fakat ilaçlar hastalığın nedenine yönelik olmadığından, migren kesin çözüm değildi.

Ağrılar hep tekrarladığından ağrı – ilaç kısır döngü oluşur, hastalar ömür boyu bu ilaçları kullanmaya mahkum edilmişlerdi.

İlaçlar uzun müddet kullanıldığı için hastalarda ilaç bağımlığı, mide ülseri ve diğer rahatsızlıklar oluşuyor, böylelikle hastalar her yönde fazladan bedel ödemek zorundaydı

2010 yılı, Alman araştırma merkezi binlerce migren ve gerilim tipi baş ağrısı üzerinde yapılan araştırma ve takip sonucu; Migren (gerilim tipi baş ağrısı) hastalığı ile atlas omurga arasında çok yakın ilişki içinde olduğunu, atlas omurga eksen kayması ve eklemde oluşan düzensizlik beyini besleyen damarı ve siniri baskı yaptığından migren hastalığına sebep olduğu veriler ile ispatlamıştır.

Bu sonuç, migren tedavisi açısından şaşırtıcı sonuçlar elde edilmesine sebep olmuştur.

Raporda, Klasik tıp veya geleneksel tedaviler ile elde edilen sonuçlarla karşılaştırıldığında kesinlikle dikkat çekici olduğu. Bugüne kadar başka hiçbir tedavi benzer sonuçlar elde edilmemiş olduğunu belirtmiştir.

Aynı merkezin atlas ve axis omurga düzeltme tedavisinde elde edilen sonuç, 83% kesin tedavi gibi yüksek başarı raporlar ile bilimsel arenada yayınlamıştır .

”Tüm hastalık tedavi yönteminde ana prensip hastalığın belirtilerini tedavi etmek değil, hastalığın esas nedenini tespit edip onu tedavi etmektir”.

Dolaysıyla, migren tedavisinde belirti olan ağrılara değişik ilaç kullanarak ağrıları bastırmak yerine ilaç kullanmaksızın migren hastalığına neden olan yapıyı düzelterek hastalığı tedavi etmek önemlidir.

Kliniğimiz, boyun atlas omurga düzeltilmesinde, Alman migren araştırma merkezi uygulamakda olduğu Chiropractic, Activator, TMS, Akupunktur, Manual therapy gibi yöntemler ile söz konusu yapının yeniden düzeltilip normal haline gelmesi ve migren hastalarnın kısa zaman içinde sağlığına kavuşmasına destek olmaktadır.