İZMİR GEBELİK TESTİ

Hamilelik Testi

Hamilelik testi hamile olup olmadığınızı tespit etmek için evde kendinizin veya hastanede doktorunuz tarafında yapılabilen basit bir testtir. Bu testin temel amacı hCG hormonunun (Human chorionic gonadotropin) anne adayının vücudundaki oranına bakmaktır.

Başarılı bir döllenmeden yaklaşık 4-6 gün sonra hCG hormonu seviyesinde artış olur. Normal şartlarda 5 mIU/mL altında seyreden hormon seviyesi son adet tarihinden (SAT) itibaren 3 hafta içinde 50 mIU/mL seviyesine kadar ulaşabilir. Meydana gelen bu artış önce kanda daha sonra ise idrarda kendini gösterdiğinden en kolay ve yaygın hamilelik testleri İdrarda gebelik testi ve kanda gebelik testi olarak bilinir.

Bebek sahibi olmak isteyen bayanların düzenli bir şekilde durumlarını takip etmeleri gerekir. Ayrıca planlanmasa bile hamile kalınan ya da bundan şüphe edilen durumlar olabilir. Her durumda gebelik testi olarak bilinen testlerden yararlanmak ve durumu tespit etmek gerekebilir. Gebelik testlerinin adet gecikmesi olduktan sonra ve bundan 5 ya da 7 gün sonra yapılması uygun olacaktır.

Ayrıca test yaptıktan sonra 7 ya da 10 gün içinde adet kanaması başlamazsa testi tekrar etmek gerekebilir. İdrar testleri güvenilir olmayabilir. Bu nedenle kan testlerinden yararlanmak ve daha doğru bir sonuca ulaşmak uygun bir yöntem olacaktır. Faydalanabileceğiniz 3 yöntemden söz edilebilir.

HAMİLELİK TESTİ nedir
İdrarda Gebelik Testi

İdrar testleri eczanelerden ya da marketlerden temin ederek kendi kendinize uygulayabileceğiniz testlerdir. Bu testlerin kullanma kılavuzunu okumanız doğru şekilde uygulama yapmanızı sağlayacaktır. Kullandığınız markaya göre az da olsa testin uygulanma biçiminde farklılık olabilir. Plastik ya da cam olabilen ama temiz ve kuru bir bardağa, kaba idrarınızı yapmanız gerekecektir. Daha sonra hamilelik testini düz bir yere koyun ve genellikle testin içinden çıkan damlalığı ya da başka bir damlalığı, farklı temiz bir cismi kullanarak testin işaretli bölümüne idrarınızı damlatmalısınız. 5 dakikayı aşmayacak bir süre bekleyerek testin okuma bölümünü kontrol edebilir ve test sonucunu hemen öğrenebilirsiniz.

İDRARDA GEBELİK TESTİ (HAMİLELİK TESTİ)

Okuma bölümünde çift çizgi görmeniz hamile olduğunuz, tek çizgi görmeniz ise hamile olmadığınız anlamına gelecektir. Çizgi görmüyorsanız test sonuç vermemiş, başarısız olmuştur. Testi tekrarlamanız gerekecektir. Silik çizgi olması durumunda ise gebeliğin yeni olduğu anlamına gelebilir. Sonucu kesinleştirmek için birkaç gün sonra testi tekrarlamanız uygun olacaktır.

KANDA GEBELİK TESTİ (HAMİLELİK TESTİ)
Kanda Gebelik Testi

Hamilelik testi için başvurabileceğiniz daha güvenilir bir yöntem ise kan testi olacaktır. Bu testin aç ya da tok karnına yapılması, günün herhangi bir saatinde yapılması önemli değildir. Tabi yine adet gecikmesi sonrası yapılması uygun olur. Daha önce testi yaptırdığınızda doğru bir sonuç alamayabilirsiniz. Az miktarda kan alınır ve genellikle birkaç saat içinde sonuçları çıkar. Bazı laboratuvarlar ise sonuçları sonraki gün verebilirler. Test sonucunda çıkan rakam 20’den düşükse sonuç şüphelidir, birkaç gün sonra testi tekrar etmek gerekebilir. 20’den yüksek bir rakam görünüyorsa kesin olarak gebelik olduğundan söz edilecektir.

Ultrason ile gebelik testi, hamilelik testi
Ultrason İle Gebeliği Belirleme

Hamilelik testlerinden biride Ultrason ile hamilelik testi, ultrasona girerek hamile olup olmadığınız hakkında kesin bir bilgi edinebilirsiniz. Kan testi sonuçları hamile olduğunuz gösterse bile ultrason yönteminde bebeğinizin aynı zamanda kalp atışlarınıda tespit ederek dahada emin olabilirsiniz.

Ultrasona son adet tarihinden (SAT) 5 hafta sonra yani tahminen hamile kaldığınız cinsel ilişkiden 3 hafta sonra girdiğinizde gebelik kesesinin görünmesi gerekir. Son adet tarihinizden 6 hafta sonra girdiğinizde ise bebeğin kalp atışları tespit edilecek durumdadır. Söz konusu süreler biraz daha gecikebilir. Geç yumurta gelişimi olması normal kabul edilir. Bu durumda  hemen panik yapmayın, bahsedilen süreler 7 gün ile 10 gün arasında gecikebilir.
Hamilelik Testi Ne Zaman Yapılır

Bu testlerin yapılmasını gerektirecek olan hamilelik belirtilerinin en önemlisi ise adet gecikmesi olacaktır. Ancak âdetin gecikmesi herzaman hamile olduğunuz anlamına gelmez. Başka nedenler yüzünden de adet kanaması gecikebilir. Bu nedenle hamilelik testlerinden faydalanarak sonucu öğrenmeniz gerekmektedir. Adet göreceğiniz zaman ortaya çıkan belirtilerin oluşması, lekelenme tarzı kanamalar da hamileliğin belirtilerinden olabilir. Hamilelik testi ne zaman yapılır sorusuna karşılık vermek için takip edebileceğiniz belirtiler bunlar olabilir.

Ancak başka belirtiler de hamilelik şüphesinin oluşmasına neden olabilir, aşağıda bazı hamilelik belirtilerini sıralıyorum:

Yorgunluk ve halsizlik hissedilmesi
Daha sık baş ağrısı
Uyuma isteğinin artması
Sinirliki hali
Hassaslaşma
Aşırı duygusal olmak
Bulantı ve kusma
İlgi duyduğunuz yiyeceklerin değişmesi
Göğüslerde dolgunlaşma
Sık olarak idrara çıkma ihtiyacı duyulması
Açlık hissinin sık olarak duyulması

Bu belirtiler ortaya çıktığında ve özellikle birden çok belirti fark ettiğinizde hamilelik testlerinden yararlanma yoluna gidebilirsiniz. Tabi bahsedildiği gibi bu testlerden kesin sonuç elde etmek zaman alabilir ya da sonucu doğrulamak için ultrasona girmek gerekebilir.