İZMİR ÇOCUKLARDA SİNÜZİT TEDAVİSİ

Burun ve alın çevresinde yer alan, hava ile dolu boşluklara sinüs adı verilir. Günlük yaşamda sıklıkla burun civarındaki sinüs enfeksiyonlarına rastlanır. Bu boşlukları ve buruna açıldıkları kanalları kaplayan mukozanın ürettiği salgılar burun içine gelir ve üst solunum yollarının nemli kalmasını sağlar. İşte bu mukozanın virüs veya bakterilerle oluşan enfeksiyonları sinüzit olarak isimlendirilir. Hangi yollarla bulaşır Genellikle üst solunum yolları enfeksiyonları (soğuk algınlığı gibi) sonrasında ortaya çıkar. Burun ve sinüs boşluklarındaki mukoza kanallar aracılığı ile birbirlerine bağlı olduğundan burundaki bir mikrop kolaylıkla sinüslere yayılabilir. Burun duvarındaki eğrilikler ve alerjik kökenli burun tıkanıklıkları da havalanmayı bozarak sinüzit oluşumuna zemin hazırlarlar. Belirtileri Akut sinüzitlerde en sık rastlanan ve en önemli belirti baş ağrısıdır. Yüz ve göz çevresi ağrıları eşlik edebilir. Öne doğru eğilmekle, yanaklar üzerine bastırmakla ve öksürmekle şiddeti artar. Ağrının ortaya çıkma nedeni sinüslerde basınç artışı ile ilişkili olmasıdır. Burun ve geniz akıntısı, burun tıkanıklığı ve öksürük diğer önemli belirtilerdendir. Öksürük, geniz akıntısı sonucunda boğazı temizleme gereksinimi sonucu ortaya çıkar. Bu bulguların görüldüğü çocukta sinüs filmi çekilerek kesin tanı konulur. Tedavisi Birinci amaç sinüs kanallarının ve burun deliklerinin açılmasının ve yeterince havalanmanın sağlanmasıdır. Uygun ilaç seçimi hekim tarafından yapılmalıdır. Ayrıca en sık etken olan bakteriler, göz önüne alınarak uygun antibiyotik tedavisi yapılmalıdır. Antibiyotik uygulama süresi ortalama 10–14 gün civarındadır. Ne yapmalı Bebek ve çocuklar kalabalık ortamlardan ve hasta kişilerden, bilinen alerjenlerden ve hava kirliliğine yol açan sigara gibi maddelerden uzak tutulmalıdır.