İZMİR ÇOCUKLARDA KIZAMIKÇIK TEDAVİSİ

Hürriyet Aile/Çocuk/Çocuk Hastalıkları/Çocuklarda kızamıkçık ÇOCUKLARDA KIZAMIKÇIK SOLUK KIRMIZI RENKLİ DÖKÜNTÜLER OLUR. 1PAYLAŞIMPAYLAŞ Güncelleme tarihi: 19.12.2011 Ateş ve döküntülerle seyreden viral nedenli çocukluk dönemi bulaşıcı enfeksiyon hastalıklarındandır. Eğer çocukluk döneminde bu hastalığı geçirmemiş ya da aşılanmamış bir kadın gebeliğinin ilk aylarında bu hastalığa yakalanırsa bebek sağırlık, katarakt, kalp defektleri gibi bulgularla doğabilir. Hangi yollarla bulaşır Solunum yolu ile bulaşan bir hastalıktır. Bulaşıcılığı orta derecededir. Yakın pozisyonda konuşma ve hapşırık, öksürük ile havaya yayılan damlacıklardaki virüsler 2-3 haftalık bir kuluçka döneminden sonra hastalığı oluştururlar. Belirtileri Hastaların yaklaşık yarısında klinik tablo hafiftir ve bir kısım hastada hiç belirti yoktur. Hafif bir ateş olabilir. Yüzden başlayıp aşağılara, vücuda yayılan, 3-4 gün süren döküntüler soluk kırmızı renktedirler. Boynun arka kısmı ve kulak arkasında ağrılı olabilen büyümüş lenf bezleri tanı koymada yardımcı olur. Tedavisi Hastalığa özel bir tedavi yoktur. Yatak istirahatı, bol sıvı içeren düzenli ve dengeli beslenme önerilir. Belirtilere yönelik olarak gerekirse ateş düşürücüler verilebilir. Ne yapmalı Oldukça etkili bir aşısı vardır. KKK ( kızamık-kızamıkçık-kabakulak ) aşısı 1 ve 5 yaş civarında iki kez uygulanarak yeterli bağışıklık kazanılır. Ayrıca hastalığı geçirmemiş, rutin iki doz aşısı yapılmamış ve gebe kalması muhtemel genç kadınlara aşı yapılması önerilir.