İZMİR ÇENE BOTOKSU- DİŞ GICIRDATMA TEDAVİSİ

Çene Botoksu Nedir?

Özellikle çene ucu ve alt çene bölgesindeki kırışıklıkların ortadan kaldırılmasında çene botoxu yöntemine başvurulabilmektedir. Alt çenenin kapanmasını sağlayan çiğnemede kullanılan kaslara yapılan çene botoksu uygulamasıyla da yanakların daha belirgin hale gelmesi de sağlanabilmektedir. Çene bölgesinde bulunan masseter kası oldukça güçlü bir yapıya sahiptir ve düzgün bir işlemle bu kasa zarar verilmez, çiğnemeyle ilgili herhangi bir problem de ortaya çıkmaz.

Çene Botoksu Nasıl Yapılır?

Oldukça kolay bir işlem olan çene botoksu, hastadan hastaya değişmekle beraber yaklaşık 5-15 dakika kadar sürer ve ince uçlu iğnelerin kasa enjeksiyonu şeklinde yapılır. Çene ucu kırışıklıklarına botoks işlemi kişinin durumuna bağlı olarak yaklaşık 6 ay sonra tekrar seans gerektirebilir.

Diş Gıcırdatma Tedavisinde Botoks (Bruksizm Tedavisi Botoks)

Geceleri çeneleri sıkma ve diş gıcırdatma bruksizm olarak adlandırılmaktır. Çoğunlukla uyku sırasında güçlü çene kaslarının istemsiz kasılmasıyla dişlerin gıcırdamasına sebep olur. Bu durum şakak ve yanaklarda aşırı kas hareketinden ötürü ağrılara sebebiyet verebilmektedir.

Çoğunlukla stres gibi faktörlerin etkisiyle ortaya çıkan ve psikolojik bir problem olan diş gıcırdatma sorunu eğer tedavi edilmezse dişlerde ve çenedeki eklemlerde bazı sorunlara sebep olabilir. Diş yüzeyinde aşınmalar, dişlerde çatlak ve kırıklar sonucu hassasiyet ve sızlamalar ortaya çıkabilmektedir. Uzun süreler devam eden diş gıcırdatma problemi dişlerin kemikle bağlarının zayıflayıp sallanmalarına, şakak ve yanaklarda aşırı kas aktivitesinden dolayı başa kadar vurabilen ağrılara, çene eklemindeki ağırlıktan ötürü çenede ağrı, çıtırtı ve kenetlenmelere neden olabilmektedir.

Botoksla Diş Gıcırdatma Tedavisi

Bruksizm tedavisinde farklı branşlardan doktorlar yer alabilmektedir. Yeni tedavi yöntemlerinden biri olan botoksla bruksizm tedavisi ile yukarıda bahsedilen sonuçların önüne geçilebilmekte ve çene sıkma, diş gıcırdatma tedavi edilebilmektedir. Çiğneme kasına botoks uygulanmasıyla diş gıcırdatmalarının önüne geçilebiliyor.

Bu yöntemin çalışma mekanizması, kasların çalışması için gereken sinir sinyalinin botulinum toksiniyle engellemesi şeklindedir. Yanak alt kısmında yer almakta olan ve masseter kası olarak adlandırılan çiğneme kasına belirli bölgelerden yapılan enjeksiyon ile kastaki mevcut stresin ortadan kaldırılması gerçekleşir. Bu yolla kasta bir rahatlama ortaya çıkar ve diş sıkma, çene kenetlenmesi gibi sorunlar ortadan kalkar.

Diş sıkma tedavisinde botoks kullanımıyla ilgili akla takılan noktalardan biri de çiğneme ile alakalı bir sorun ortaya çıkıp çıkmayacağıdır. Masseter kası yukarıda da belirtildiği üzere güçlü bir kastır. Uygun şekilde ve doğru miktarlarda yapıldığında bu kasa bir zarar verilmesi ya da çiğneme sorunlarının ortaya çıkması mümkün değildir. Sadece aşırı istemsiz kasılmaların önüne geçilmesi hedeflenmektedir.

Botoksla Diş Gıcırdatma (Bruksizm) Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Oldukça kısa süreli bir işlemdir ve yaklaşık 5-15 dakika kadar sürmektedir. Uygun görüldüğü zamanlarda kontrol esnasında ilave bir seansla bir miktar daha enjeksiyon yapılabilmektedir. Kalıcılığı değişim göstermekle beraber ortalama 6-9 ay sonrasında diğer seans uygulanabilir.