ESWT TOPUK DİKENİ TEDAVİSİ İZMİR

ŞOK DALGA ESWT TEDAVİSİ
Şok dalga diğer adıyla ESWT tedavisi, estetik alanlarının yanı sıra bazı cerrahi operasyon ve fizik tedavi gerektiren durumlarda da başarıyla kullanılan ağrısız / acısız alternatif bir tedavi yöntemidir.
ESWT Nedir?

ESWT “Extracorporeal Shock Wave Therapy” Türkçesi “Vücut Dışından Uygulanan Şok Dalga Tedavisi” veya kısaca “Şok Dalga Tedavisi” olarak adlandırılır.

ESWT kısa süre içinde (yaklaşık 10ms) ses den hızlı enerji dalgaları üreterek, ses duvarını aşıp güçlü şok dalgaları oluşturur. Oluşan bu şok dalgaları çarptığı ortamda yüksek basınç yaratır ve bir vibrasyon etkisi oluşturur. Oluşan bu şok dalgası çarptığı ortamda bir çukurlaşma sağlar ve negatif basınçlı vibrasyon baloncukları oluşturur. ESTW yağ dokularında da bu şekilde çalışarak kavitasyon etkisi ile birlikte negatif basınçlı vibrasyon etkisiyle yağ hücrelerini parçalar.
Şok Dalga / ESWT Hangi Tedavilerde Kullanılmaktadır?

Şok dalga / ESWT tedavisi;

Zayıflama,
Selülit,
Cilt sıkılaştırma,
Doğum çatlakları,
Topuk dikeni,
Golfçü dirseği,
Tenisçi dirseği,
Omuz kireçlenmeleri gibi rahatsızlıklarda başarılı bir şekilde uygulanmaktadır.

Şok Dalga / ESWT Tedavisi Her Kişiye Uygulanır mı?

Hamilelerde,
Kalp pili kullanan kişilerde,
Kanser hastalarında,
Eklem ve kemik operasyonu geçirmiş kişilerde (platin) ve kemik gelişimini tamamlamamış genç bireylerde şok dalga / ESWT tedavisi uygulaması yapılmamaktadır.

Şok Dalga / ESWT Tedavisi Her Bölgeye Uygulanır mı?

Boyun bölgesi,
Baş ve sinirlere yakın bölgelere uygulanmaz.

Topuk Dikeni Tedavisinde ESWT

Ayak tabanında aşırı zorlamaya bağlı olarak meydana gelen topuk dikeni rahatsızlığı yaşam kalitesini düşüren ciddi bir rahatsızlıktır. Rahatsızlığa, kilo problemleri, ortopedik olmayan rahatsız ayakkabı kullanımı, ayakta bulunan fiziksel problemler gibi çeşitli etkenler sebep olabilir.

Sorunun çözümünde genellikle ayakta fazla kalmama, ayakkabı tabanında destek kullanımı, fizik-tedavi egzersizleri gibi tedaviler kullanılmakla birlikte çok ileri vakalarda biyolojik tedaviler veya cerrahi müdahale ile problem ortadan kaldırlmaktadır.

Şok Dalga / ESWT Tedavisi, topuk dikeni rahatsızlıklarında hastaya cerrahi olmayan acısız / ağrısız, kortizonsuz bir tedavi imkanı sunmaktadır. Uygulama sonrasında hasta günlük yaşantısına devam etmektedir.

Topuk dikeni hakkında daha fazla bilgi almak için buraya tıklayarak ESWT topuk dikeni tedavisi sayfamızı inceleyebilirsiniz.
ESWT Seans Sayısı

Sert doku uygulamalarında en fazla 2 seans, yumuşak doku uygulamalarında en fazla 3-4 seans olarak gerçekleştirilmektedir.
ESWT Seans Süresi ve Seans Aralıkları

20 – 30 dk. süren seanslar bir hafta ara ile uygulanır.

Şok Dalga ESWT’nin vücuda bir zararı olur mu?
Şu ana kadar zararı olduğuna dair her hangi bir klinik çalışmaya rastlanılmamıştır. Risk grubu dışındaki kişilere, uzman kişiler tarafından yapılan tedavilerde ESWT’nin herhangi bir zarar vermesi söz konusu değildir.

Şok Dalga ESWT ağrılı / acılı bir tedavi midir?
Uygulama sırasında enerjinin gücü ve miktarı, hastanın rahatına, taşın/ödemin çeşidine ve bulunduğu yere göre düzenlenir. İşlem ağrısızdır veya hastanın kabullenebildiği hafif bir ağrı olur.

Şok Dalga ESWT’nin yan etkisi var mıdır?
Ciltte görülebilecek geçici kızarıklık dışında yan etkisi yoktur. Uygulama sonrasında hasta günlük hayatına kaldığı yerden devam eder.

ESWT tedavisi kalıcı mıdır? Tekrar aynı problemi yaşar mıyım?
Genellikle kalıcıdır. Hasta, rahatsızlığa neden olan etkenleri ortadan kaldırdığı sürece tekrarlama riski yok denilecek kadar azdır.

ESWT(Extracorporeal Shock Wave Therapy)

ESWT Nedir?

ESWT, kısaca şok dalga tedavisi, vücut dışında oluşturulan şok (basınç) dalgalarının çelik başlı bir aplikatör vasıtası ile vücudun istenilen bölgesine odaklanmasına dayanan girişimsel olmayan yeni bir tedavi şeklidir. Şok dalgaları yüksek basınçlı ses dalgalarıdır. Böbrek taşını kırmak amacıyla geliştirilen bu tedavi şekli topuk , dirsek ve omuz gibi kas iskelet sistemi  ağrılarında kullanılmaktadır.

ESWT Nasıl Etki Eder?

Bu yöntem rahatsızlığın olduğu bölgede kanlanmayı arttırarak, vücudun kendi iyileştirici mekanizmalarının devreye girmesini sağlamaktadır. Ayrıca hasar gören tendon ve dokuların rejenerasyonunu sağlayarak iyileşmeyi oluşturur

Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

Epin Calcanei (Topuk Dikeni)  : Uzun süre ayakta kalanlarda, osteoporozlu hastalarda, bazı romatizmal hastalıklarda, yüksek topuklu ayakkabı giyenlerde ve uzun süreli yürüyüş yapanlarda,

Lateral ve Medial Epikondilit (Tenisçi ve Golfçü Dirseği): El bileğinin aşırı kullanımı sonucu dirseğin iç ve dış yanında ağrı oluşmasında,

Kalsifik Omuz Tendiniti (Omuz Ağrısı): Genellikle orta yaşlarda sık görülen, nedeni tam olarak bilinmeyen omuz çevresindeki tendonların herhangi birine kalsiyum depozitlerinin birikmesi ile oluşan yangı nedeni ile gelişen omuz ağrısı ve hareket kısıtlılığında,

Diğer Uygulama Alanları: Omuz sıkışması sendromu, kaslardaki ağrılı tetik noktalar, kronik tendon zorlanmaları ve kaynaması gecikmiş kırıklarda uygulanmaktadır.

Özellikle sporcu sağlığı merkezlerinde akut ağrılar ve künt yaralanmalarda etkili ve çabuk sonuç alınan bir tedavi şekli olarak uygulama alanı bulmuştur

ESWT Nasıl Uygulanır?

ESWT tedavisinin yumuşak doku seanslarında uygulama süresi yaklaşık 5–20 dakikadır.  3-5 seans yapılmaktadır. 5-7 gün ara ile yapılan toplam 3-5 seans sonrasında yüksek oranda iyilik hali olup 4–6 hafta içerisinde ağrı ve şikâyetler büyük oranda ortadan kalkarak hastanın yaşam kalitesi artmaktadır.ESWT sonrası kineziotaping uygulaması ile tedavi etkinliği arttırılmaktadır

ESWT Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

ESWT ağrısızdır ve anestezi gerektirmez. Hasta ayaktan tedavi olur; hızlı ve olumlu sonuç alınır. Hasta için bu tedavi yöntemi ulaşılır olmakla birlikte ekonomik bir tedavi yöntemidir. ESWT tedavisinin ciltte oluşan hafif kızarıklık ve şişlik dışında önemli bir yan etkisi bulunmamaktadır. Hastalar tedavi seanslarından sonra günlük işlerine devam edebilirler. Anestezisiz, ilaçsız ve kısa sürede yüzde 80-90 oranında kalıcı iyileşme sağlanan günümüzde uygulanan en son teknolojik yöntemdir

ESWT Kimlerde Uygulanmaz?

ESWT tedavisi, hamilelerde, kanserli hastalarda ve kalp pili bulunanlarda, henüz gelişimini tamamlamamış kemiklerde ve baş-boyun ve sinirlere yakın bölgelere kesinlikle uygulanmaz.

Başarı oranı nedir?ESWT tedavisi, topuk dikeninde % 85, tenisçi ve golfçü dirseğinde % 70, omuz kireçlenmesinde % 80 başarı oranına sahiptir.

Hasta Ne Zaman Etkisini Fark Eder ?

İlk seanstan itibaren 1 haftalık süre içerisinde ağrılarda azalma görülebilir. Eswt tedavisinde amaç ağrının geçici olarak giderilmesi değil, kalıcı olarak bir tedavi sağlamaktır.

ESWT’nin Güvenilirliği

Amerika’da 1997 yılından beri Topuk Dikeninde, 2000 yılından bu yanada Tenisçi dirseğinde FDA (Amerikada kullanım için gerekli olan izin) onayı alınmıştır. Bundan sonra ESWT Tedavisi artık tüm Dünya’nın kabul ettiği bir tedavi olarak onaylanmış ve kliniklerindeki yerini almıştır. Ülkemizde pek çok klinikte uygulanan bu tedavinin, hastaya bir yan etkisinin olmaması, maliyetinin düşük olması, hastanın iyileşmesini hızlandırması, uzun süre ilaçlı tedaviye veya cerrahi tedaviye gerek kalmadan iyileşme sağlaması nedenleri ile daha da yaygınlaşacağını düşünmekteyiz.