SİVİLCE İZİ TEDAVİSİ İZMİR

Akne (Sivilce) Tedavisi

Sivilce (Akne Vulgaris)

Akne tıkalı gözenekler (siyah ve beyaz noktacıklar), kırmızı kabarcıklar, iltihaplı kabarıklıklar ve derinin derin tabakalarında kistlerle seyreden bir hastalıktır. Hastalık genellikle yüzde, boyunda, göğüste, sırtta, omuzlarda ve hatta kolların üst bölgesinde görülebilir. Ergenlik döneminde bir çok kişide sivilce vardır. Bununla birlikte 20’li yaşlara kadar, hatta kırk yaşına kadar sivilce görülebilir. Akne birkaç yıl içinde tedavi edilmeden geriler, fakat bu süreçte tedavisiz kalmaya gerek yoktur. Ayrıca tedavi edilmeyen sivilce iz bırakabilir.
Akne yaşamı tehdit eden bir hastalık olmadığı halde, hastayı psikolojik açıdan negatif etkiler. Ayrıca sivilceler ciddi ve kalıcı izler bırakabilir.

Akne nasıl oluşur?

Erkeklerde ve bayanlarda erkeklik hormonu ergen dönemde artarak, yağ bezlerini uyarır ve büyümesine neden olur.Yağ bezlerinin sık olduğu yüz, sırt ve göğüs gibi alanlarda akne sıkgörülür. Nadiren akne hormon bozukluklarla birlikte görülebilir.

Yağ bezleri folikül dediğimiz saçı da içeren bir kanalda bulunur. Yağ bezleri sebum denen yağlı bir maddeyi salgılarlar, bu madde kanal boyunca ilerleyerek deri yüzeyindeki gözeneklerden atılır. Yağ bezi kanalının deriye açıldıkları yere por denilir. Kanaldan salgılanan yağ ve yine kanaldan atılan ölü deri hücreler ile birleşerek deri gözeneklerini tıkar. Böylece bu kanalda rahatlıkla bakteri ürer. Bu bakterilerin ürettiği kimyasal maddeler yağ bezinde iltihabi reaksiyonu uyarır ve böylelikle kanalın duvarı çatlar. Sebum, bakteri ve ölü hücrelerin deri içinde dağılımı kızarıklık, şişme ve iltihabi reaksiyona neden olur.

Temizleme

Derideki siyah noktalar yağ foliküllerinin deriye açıldıkları yerde yağ ve ölü hücrelerin oluşturduğu tıkaçlar sonucunda gelişir ve siyah noktaların kirle alakası yoktur. Normal bir cilt bakımı için cildin iki kere sabunla yıkanması gerekir. Akne kirden kaynaklanmaz. Cildi çok sık ve şiddetli yıkamak aknenin kötüleşmesine neden olur.

Diyet

Akne yediğimiz yiyeceklerden kaynaklanmaz. Akne yiyeceklerden bağımsız olarak kendiliğinden iyileşebilen veya kötüleşebilen bir hastalıktır. Tek başına yapılan diyet akneyi kontrol etmeye yetmez. Fakat aknenizi arttıran gıdaları saptadıysanız, bu yiyeceklerden uzak durulmalıdır. Herkeste olduğu gibi akneli hastalara da dengeli beslenme tavsiye edilir.

Güneş

Bronzlaşmak akneyi baskılar, fakat bu durum geçicidir. Güneş erken deri yaşlanmasına ve kansere neden olduğundan güneşte ve solaryumda yanmak önerilmez. Bu nedenle akneli hastalar güneş altındayken, yağsız jel veya losyon tarzında güneşten koruyucular kullanmalıdırlar.

Kozmetikler

Eğer bir nemlendirici veya fondöten kullanıyorsanız bu ürünün yağsız su bazlı olduğundan emin olun. Üzerinde not-komedojenik( siyah nokta oluşturmaz) veya non-acnegenic ibaresi bulunan ürünleri kullanın. Her gece makyaj malzemenizi su ve sabunla temizleyiniz. Benzoil peroksit, salisilik asit ve kükürt içeren losyonlar güvenle kullanılabilir. Pudra içermeyen yağsız ürünler kapatıcı olarak kullanılabilir. Saç spreyi veya jellerini uygularken yüz bölgesi korunmalıdır.

Tedavi

Aknenin kontrolü uzun bir süreyi alır. Bütün sivilce tedavileri sivilceden korunmayı sağlar.Çıkan sivilceler kendiliğinden iyileşirler. Bu iyileşme zaman alır. Eğer sivilceleriniz 6-8 haftada iyileşmezse, tedavi değiştirilmelidir. Dermatoloji uzmanınızın tercih ettiği tedavi aknenizin tipi ve şiddetine göre değişir. Ara sıra akne benzeri bir döküntü makyaj malzemeleri, losyonlar veya ağızdan kullanılan ilaçlardan dolayı gelişebilir. Dermatoloji Uzmanınıza derinize uyguladığınız veya ağızdan kullandığınız tedaviler hakkında bilgi vermeniz gerekir.
Dermatoloji Uzmanınız A vitamini ve benzol peroksit içeren ve yağ bezlerinin tıkanıklığını açan ve bakteri üremesini engelleyen krem, jel ve losyonlar reçete edebilir. Bu ürünler ciltte kuruma ve soyulmaya yol açarlar. Dermatoloji uzmanı bu ürünlerin doğru kullanımı ve yan etkilerinden korunmak için gerekli bilgileri size belirtecektir.
Antibiyotiklerde akne tedavisinde deriye uygulanabilir. Bu ürünler daha şiddetli akne vakalarında kullanılır. Kist dediğimiz deri altında ağrılı kitleler var ise dermatoloji uzmanınız bu kistlere kortizon enjeksiyonu yapabilir.
Doktorunuz sivilcelerinizin içini boşaltabilir ve siyah ve beyaz noktalarınızı temizleyebilir. Kendi kendinize sivilcelerinizi patlatmayın veya sıkmayın. Sivilceler sıkıldıklarında daha kırmızı ve şiş hal alırlar ve iz bırakırlar.
Ağız yolu ile tetrasiklin, doksisiklin ve eritromisin içeren antibiyotikler sıklıkla orta veya şiddetli akne hastalarında özellikle sırt ve göğüs bölgesinde çok sayıda aknesi olanlarda kullanılır. Antibiyotikler yağ bezindeki bakteri sayısını ve derideki kızarıklığı direk olarak azaltır.

PRP ile Sivilce İzleri Tedavisi
PRP nedir?

PRP uygulamasında kişinin kendi kanından ayrıştırılan plateletlerin kullanılır ve bu işlemlerin steril şartlarda yapılarak, enfeksiyon ve alerji riskinin en aza indirilmesi amaçlanmaktadır. Bu sebeple diğer yöntemlere göre daha kabul edilir bir yöntemdir. Bugüne kadar bildirilen bir yan etkisi yoktur. Ayrıca uzun etkilidir, derinin doğal biçimde yeniden yapılanmasına yardımcı olur.
Plateletler ne işe yarar?

Plateletler veya trombositler vücudumuzda hasarlı dokuları onaran büyüme faktörlerini yapısında barındıran kan elemanlarıdır. PRP uygulamasında hasarlı dokuya kan dolaşımıyla taşınabilecek olandan çok daha fazla platelet verilir. Bu amaçla diş implantlarında, ortopedik girişimlerde ve iyileşmeyen yara tedavilerinde başarıyla kullanılmaktadır.
Dermatolojide PRP uygulaması hangi amaçla yapılmaktadır?

Deri yaşlanması ekstrensek (dış) ve intrensek (iç) faktörlerin etkisiyle oluşan bir süreçtir. Bu süreçte derimiz bazı fiziksel özelliklerini kaybeder. Derimizi gençleştirmeye yönelik girişimlerin birçoğunda ( kimyasal soyma, lazer gibi) deride hasar yaratılarak, aynı yara iyileşmesinde olduğu gibi derinin iyileşme sürecini uyarmak hedeflenir. PRP uygulamasında iyileşme sürecinde salınan büyüme faktörlerinin daha yoğun bir şekilde deri içine verilmesi amaçlanmaktadır.
PRP dermatolojide hangi alanlarda kullanılmaktadır?

Lazer, peeling, roller uygulamaları sonrası derinin hızla yapılanmasını sağlamak, Kırışıklıkları azaltmak, Deriye esneklik ve parlaklık kazandırmak, Her türlü yara izini ( sivilce, ameliyat, çatlak vb) azaltmak, Saç dökülmesini düzeltmek.
PRP uygulaması hangi bölgelere yapılabilir?

Dermatolojide PRP daha sıklıkla yüz ve saçlı deriye uygulanmaktadır, ama boyun, dekolte bölgesi, eller ve diğer vücut bölgelerine de uygulama yapılabilir.
PRP uygulaması nasıl yapılmaktadır?

Uygulamanın yapılacağı kişiden kan alınır, steril ortamda santrifüj edilerek plateletten zengin plazma elde edilir. Bu plazma enjeksiyon yoluyla deri içine verilebilir veya lazer, roller uygulamaları sonrası kağıt bir maskeye emdirilerek uygulanabilir. Derin kırışıklıkları gidermek amacıyla dolgu olarak da kullanılabilmektedir.
PRP uygulaması nedir?

İlk uygulama sonrası genellik ciltte sağlıklı bir parlaklık ve ışıltı görülecektir, ancak tam etki yineleyen uygulamalarla elde edilmektedir.
Kaç uygulama yapılması önerilmektedir?

2-3 hafta arayla 3-4 uygulama yapılması önerilmektedir. İlk uygulama sonrası ciltte sağlıklı bir parlaklık ve ışıltı görülecektir, ancak tam etki yineleyen uygulamalarla elde edilmektedir.