İZMİR KILCAL DAMAR TEDAVİSİ

Kılcal Damar Tedavisi

Bacak bölgesindeki varisler ve kılcal damar çatlamaları da lazer ile kolayca tedavi edilebilmektedir.Ayrıca doğumsal veya sonradan oluşmuş değişik tipteki damarsal lezyonlar(hemangiom, porto şarabı lekesi,yüz bölgesindeki telengektaziler vb.) için Amerika’dan FDA onayı alınmış etkinliği kanıtlanmış Long Pulse ND YAG lazer (HP SYNCHRO PLATFORM) ile başarıyla tedavi mümkün olmaktadır.
Lazerle kılcal damar ve varis tedavisi

Son yıllarda lazer tedavileri çok büyük aşama kaydetmiştir. Günümüzde lazerler pek çok alanda güvenle kullanılmaktadır. Bu heyecan verici gelişmeler özellikle bacak varislerinin mavi ve kırmızı renkte olanlarında, yüzde ve vücudun herhangi bir yerindeki damar genişlemelerinin lazerle tedavisini olanaklı kılmıştır. Lazerle tedaviler gittikçe popüler olmaktadır. Çünkü yan etkileri çok azdır ve tedaviden hemen sonra günlük aktivitelerinize dönmeniz mümkündür.
Kimler lazerle tedaviden faydalanabilir?

Kadın , erkek ve hatta çocuklarda lazerle tedavi mümkündür. Hem koyu tenli ve hem açık tenli kişilere lazer tedavisi yapılabilir. Tıbbi olarak uygun olup olmadığı uzman doktorlarca değerlendirildiği için en sağlıklı şekilde yapılır. Kanama bozukluğu, epilepsi hastaları, kalp pili taşıyan hastalar ve gebelere uygulama yapılmaz.
Lazerle tedavi ne sıklıkla yapılmaktadır?

Genellikle bir veya iki seans yeterlidir.2 seans arası ortalama 3-4 haftadır. Bununla beraber tedavi sayısı damarların sayısı, rengi ve büyüklüğüne göre değişebilir.
Lazerle tedavi ne kadar zaman alır?

Tedavi uygulama süresi 15 dk ile 45 dk arasında değişir.

Yan etkiler nelerdir ve tedavi sonrasında normal hayata geri dönülebilir mi?

Bu tedavinin en güzel tarafı günlük aktivitelerinize hemen dönebilmenizdir. Ağrı şikayeti çok azdır. Yapılan alanlarda hafif kabarma ve kızarıklık görülebilir. Ancak bu şikayetler birkaç günde geriler. Uygulama sonrası güneşlenmemek gereklidir. İşlem genelde güneşin çok yoğun olduğu yaz aylarında yapılmaz ancak çok uygulamak gerekirse güneş koruyucu kremle bölge korunmalıdır.
Lazerle hangi tip damarlar tedavi edilebilir?

Lazer tedavisi bacak damarlarında özellikle ince kılcal damar tipindeki mavi ve kırmızı renkli damarlarda başarıyla uygulanır. Ayrıca yüzde yanak ve burun kenarındaki damar çatlamalarında ve gövdedeki kırmızı renkli benlerde de kullanılabilir. Doğumsal damarsal kırmızı lekeler, hemangiomlar, yüzde damar çatlamalarına bağlı oluşan kızarıklıklar birkaç seansta güvenli bir şekilde tedavi edilebilir.
Bacak varis ve kılcal damarlarının nedenleri

Bacak bölgesinde ortaya çıkan varis ve genişlemiş kılcal damarlar, toplardamarların yetersiz çalışmasının (venyetmezliği) derideki belirtisidir. Hafif ven yetmezliği rahatsız edicidir ve kozmetik olarak kötü görünüme sebep olur. Ağır ven yetmezlikleri ise bacak hatta yaşam kaybına bile sebep olabilir.

Pek çok hastada ven yetmezliği bacaklarda ağrı, halsizlik, yanma, sızı, zonklama, kramplar, kas yorgunluğu ve huzursuz bacak gibi şikayetlere yol açabilir. Uzun süre devam eden ven yetmezliği zamanla bacakta şişkinlik, renk değişiklikleri, ekzema, tekrarlayan iltihaplar, yaralar hatta deri kanserine bile sebep olabilir.

Kronik iyileşmeyen bacak yaraları, varis kanamaları ve bacak damarlarının tıkanması, ven yetmezliğinin neden olduğu ciddi yan etkilerdir.

Varis ve genişlemiş kılcal damarlar, ven basıncının artması nedeniyle damarların genişlemesi sonucu ortaya çıkarlar. Sağlıklı bir vende kan akımı aşağıdan yukarı doğrudur. Kan dolaşımı küçük kılcal damarlardan yüzeysel venlere oradan derin venlere gider. Derin venlerden sonra kan, kalp ve akciğer dolaşımına gönderilir. Yüzeysel ve derin venlerde kan akımının geriye kaçmasını engelleyen kapakçıklar vardır.

Varis ve genişlemiş kılcal damarlar kadınlarda erkeklerden daha sık görülür. 30-40 yaşlardan sonra varis oranı artar.
Varis ve genişlemiş kılcal damarları nedenleri:

Bazı varisler, genetik olarak ven damarlarındaki zayıflık ve kapakçıklardaki yetmezlik sonucu ortaya çıkarlar.
Uzun süre ayakta kalmak damar basıncını artırarak bir süre sonra damar kapakçıklarında yetersizlik yapabilir.
Doğum kontrol haplarındaki progesteron
Hamilelik
Yaş ilerledikçe damar yapısı zayıflar
Derin damarlardaki tıkanıklıklar

Tedavi yöntemleri varis ve kılcal damar yaygınlığı, damarların genişlik derecesi, damarların kapakçık yetmezlik derecesine göre değişir. Damar ve kapak yetmezliğinde, geniş damarlarda cerrahi yöntemler ve skleroterapi yöntemi uygulanabilir. Bu tür durumlarda kalp damar cerrahına başvurmak gereklidir.

Kılcal damar genişlemelerinde ise yine skleroterapi ve lazer yöntemi uygulanabilir. Kılcal damar tedavisinde bu iki yöntem bir arada uygulanabilir veya her biri tek başına kullanılabilir. Çok ince damarlarda lazer yöntemi tercih edilmektedir.