GÖZ ALTI MORLUKLARI TEDAVİSİ İZMİR

Göz altında artmış pigmentasyon (renklenme) sık görülen bir nedendir. Alerjik veya atopik egzema nedeniyle renklenmede artış olabilir. Burun tıkanıklığı; Göz altı damarlarını genişleterek Göz altı morluğu sebebi olabilir. Genetik ve çevresel faktörlere bağlı renklenme artışı olabilir. Koyu tenli ırklarda yapısal olarak Göz altı koyuluğu olabilir. Bazen doğumsal olarak ortaya çıkan Ota nevus olarak adlandırılan benler Göz altı morluğu nedeni olabilir. Renklenmeye bağlı Göz altı morluklarında lazer tedavileri ilk tercih olabilir.

Diğer bir sık neden göz kası üzerindeki derinin çok ince olmasıdır. Göz çevresi kası üzerinde yağ olmaması ve derinin ince olması nedeniyle kastaki damarlar görünerek mor renge sebep olabilir. Bu sebebe bağlı morluklar adet döneminde belirginleşir. Özellikle gözün iç kısmına yakın bölgede koyuluk daha fazladır. Kansızlık, yorgunluk ve uzun süre bilgisayar ekranına bakmak Göz altı morluğu sebebi olabilir. Bu tür Göz altı morluklarında dolgu tedavisi uygulanmalıdır.

Diğer göz altı morluğu nedeni, derinin elastikiyetini kaybederek gözyaşı kanalının belirginleşmesidir. Bu daha çok yaşlanmaya bağlıdır. Zaman içinde göz altı derisinin hücreleri yaşa ve güneşe bağlı hasara uğrar. Göz altında torbalanmanın meydana gelmesi bu şikayeti daha çok artırabilir. Bu tür göz altı morluk tedavilerinde lazer ve dolgu tedavisini birlikte yapmak daha iyi sonuç verebilir. Ayrıca cerrahi tedavi gerekebilir.

Gözaltı morlukları günümüzde hastaların sosyal yaşantısını, psikolojisini bozacak derecede önemli bir sorun haline gelmiştir. Göz altı morlukları sanılanı aksine kan damarlarının geniş olmasından kaynaklanan bir durum değildir. Göz altı morluğu bir pigmentasyon bozukluğudur. Göz kapağı derisinin çok ince olması bu bozukluğu gözler önüne sermektedir.

Sıklıkla genetik faktörler, yapısal yatkınlıklar göz altı morluğuna neden olabilmektedir. Hastalar uykusuz kaldıklarında ya da yorulduklarında bu durumun arttığını ifade ederler.

Göz altı morluğu tedavisi çeşitli olabilmektedir. Piyasada satılan göz altı kremleri, tonikler, bakım losyonları gibi pek çok ürün etki etmez ve genellikle bir fayda sağlamaz. Eğer hasta yaşca orta yaş ve üzerinde ise göz kapağı estetiği ameliyatı sırasında alınan ya da yerleri değiştirilen yağ torbaları, bu bölgenin rengini açmaktadır. Ancak hastanın yaşı operasyona uygun değilse, bununla ilgili lazer tedavilerine başvurulmaktadır.

Lazerle Göz Altı Morluğu Tedavisi Nasıl Yapılır

Göz altı morluğu tedavisinde 2 farklı lazer tedavisi mevcuttur. Bunlardan bir tanesi fraksiyonel lazer tedavisi ile uygulanmaktadır. Fraksiyonel lazer tedavisi ile morlukların rengi açılır ve bir miktar deri altı bağ dokusu zenginleştirilir. Bu sayede cilt kalınlaşır ve morluklar daha az belli olur hale gelmektedir. Bu tedavi sırasında hafif bir yanma hissi duyulmakta, 30 dakika sonra ise geçmektedir. Hastada yaklaşık 3-4 gün süren bir kızarıklık ve pullanma evresi olmaktadır. Bu tedavi 1 ay ara ile 3 seans sürmektedir.  Yine bu tedaviye ek, 2.seans lazer sonrasında 1 seansda gözaltı ve üstü için özel bir peeling yapılmaktadır. Bu kombinasyonda daha iyi sonuçlar elde edilmektedir.

göz altı morlukları, göz altı morluğu tedavisi, lazerle göz altı morluğu tedavisiAlternatif olarak Erbium lazerle yapılan resurfacing tedavisidir. Bu uygulamada göz kapakları lokal anestezi ile uyuşturulur ve akabinde uygulama yapılır. Uygulama sonrasında 4-5 gün göz kapaklarında kızarıklık, hafif ödem oluşacaktır. Bunun için hastaların bu süreyi kendilerine ayırmaları gerekmektedir. Göz kapağı rengi 1 hafta sonra pembe renkten normal deri rengine dönmeye başlayacak ve 1 ay sonra deri rengi normal halini alacaktır. Bu uygulama sadece 1 seans yapılmaktadır. Ek seansa ihtiyaç duyulmamaktadır.
Yağ Enjeksiyonu İle Gözaltı Morluğu Tedavisi

Yine göz altı morlukları, göz kapağında çöküklükle birlikte seyrediyorsa yağ enjeksiyonu ile de tedavi edilebilir. Karından alınan yağlar bazı işlemlerden geçirilerek göz altlarına yerleştirilir. Bunun sonucunda hem çöküklükler gider hemde deri altı dokusu kalınlaşacağı için morluklar düzelecektir.
Işık Dolgusu İle Gözaltı Morluğu Tedavisi

Yine Teosyal Redensity 2 Gözaltı ışık dolgusu denilen bir dolgu maddesiyle, göz altı morluklarında 1-1,5 sene süreyle bir düzelme meydana gelmektedir. Sonrasında aynı dolgunun yeniden yapılması gerekir, eğer yaptırmak istemezseniz eski halinize geri dönersiniz.

Gözaltı morlukları tedavilerinden sizin için hangisinin en uygun olduğunu anlamak için doktorunuza muayene olabilirsiniz.