ÇATLAK TEDAVİSİ İZMİR

Cilt çatlağı neden oluşur? Lazerle Çatlak Tedavisi Genelde ciltde çatlağın vücudun değişik bölgelerinde kilo artışı nedeniyle, derinin alt dokularında yoğun ve sürekli gerilme sonucu ortaya çıkmaktadırlar. Derinin gerilmesi derideki bazı hücrelerden kimyasal maddelerin ortaya çıkmasını tetiklemektedir. Bunun sonucu olarak alt derideki kollajen ve elastik lifler zarar görmektedir. Cilt çatlağı ne zaman görülür? Hamile bayanlarda karın ve göğüslerde, vücut geliştirme çalışanların omuzlarında, ergenlik çağında ani gelişen vücut bölgelerinde ve aşırı kilo alanlarda oluşabilmektedir. Ayrıca uzun süreli ağız yoluyla veya sürerek kortizon kullanımı ve vücutta fazla kortizon üretilmesine neden olan Cushing hastalığında deri çatlakları gelişmektedir. Cilt çatlağı en çok kimlerde ortaya çıkar? Cilt çatlağı kadınlarda daha çok ortaya çıkmaktadır. Hamile bayanların %90 ’ında, ergenlik çağında genç kızların %70 ‘inde, ergenlik çağında özellikle spor yapan genç erkeklerin %40 ‘ında deri çatlağı görülebilmektedir. Cilt çatlaması daha çok ergenlik çağındakileri, hamile bayanları ve böbreküstü bezleri fazla çalışanları etkilemektedir. Cilt çatlamaları nasıl gözükür? Erken cilt çatlağı pembe renkli ve kaşıntılı, çizgi şeklinde ciltte kabarıklık şeklinde ortaya çıkar. Zamanla cilt çatlağı beyazlaşır ve deriden çökük hale gelir. Değişik uzunlukta ve 1-10 mm genişlikte olabilir. Bazı çatlaklar zamanla hafifler ve kaybolabilir. Cilt çatlamasında vücudun en çok hangi bölgesi etkilenir? Hamilelerde karın ve göğüsler etkilenir. Ergenlik çağında, erkeklerde koltuk altı, uyluk bölgesi ve kuyruk sokumu, kızlarda kalça ve göğüsler etkilenir. Ancak vücudun değişik bölgelerinde diz arkası, üst kol gibi görülebilir. Uzun süreli kortizon kullanımında, cilt çatlağı daha derin, geniş ve yaygın şekilde ortaya çıkabilmektedir. Cilt çatlak tedavisinde hangi kremler kullanılır? Çatlak tedavisinde etkili olduğu bilinen ve maddeler ciltte kollajen ve elastini arttırarak etkili olabilir. Özellikle A vitamini içeren kremler düzenli olarak 3-6 ay kullanıldığında oldukça etkili bulunmuştur. Bu kremlerin cildi tahriş edebilmesi nedeniyle gün aşırı veya haftanın belli günleri kullanılması gerekebilir. A vitaminli kremler dışında C vitaminli, meyve asitli, peptidli, büyüme faktörlü, kök hücreli ve antioksidanlı kremler de denenebilir. Cilt çatlak tedavisinde hangi lazerler kullanılır? Cilt çatlağında lazer, ışık ve radyofrekans tedavileri oldukça etkilidir. Özellikle fraksiyonel lazer ve fraksiyonel radyofrekans en etkili tedavileri sağlar. Fraksiyonel lazer ve radyofrekans ile çatlak tedavisi nasıl yapılır? Bu tedaviler 3-6 hafta ara ile en az 4-6 seans yapılmalıdır. Alınan yanıta göre tedavi seansları artırılabilir. Fraksiyonel lazer ve radyofrekans ile çatlak tedavisinden sonra ciltteki belirtiler nelerdir? İşlemlerden sonra uygulanan cihaza ve bölgeye göre deride 1-10 gün süren kızarıklık ve kabuklanma olabilir. Cilt çatlağında uygulanan ve etkili olduğu belirtilen lazer ve ışık sistemleri uygulanırken, esmer tenli kişilerde deride lekeler kalabileceği için dikkatli olunmalıdır. Fraksiyonel radyofrekans ile her ten rengine uygulama yapılabilir. Cilt yenileme yoluyla çatlak tedavisi yapan yöntemler nelerdir? Cildi yenileyen PRP- kök hücre, mezolift, dermaroller, mikrodermabrazyon ve kimyasal peeling gibi yöntemler kollajen ve elastini arttırdıkları için çatlak tedavisinde kullanılabilir. Bu tedaviler lazer-ışık-radyofrekans tedavileriyle birlikte veya dönüşümlü kullanılarak çok daha başarılı sonuçlar alınabilir. Genel olarak yan etkisi olmayan yöntemlerdir.

Cildimiz hücrelerden ve bu hücreleri bir arada tutan dokulardan oluşmuştur. Cilt dokusunun arasında bulunan bu dolgu dokular aynı zamanda cildin esnemesine yani gerilip tekrar eski haline gelmesine olanak sağlar. Bu dolgu dokular kollojen ve elastin denilen protein yapıda liflerden oluşmuştur. Kollojen ve elastin cildin içinde karmaşık bir ağsı yapıyla birbirlerine bağlanırlar. Bu sayede cilt hücreleri ve diğer cilt dokuları bir arada durur. Bu lifler cilde belli ölçüde esneklik ve tonus dediğimiz sıkılık sağlar.
CİLT ÇATLAĞI NEDİR ?
Normal bir ciltte %80 kollajen, %4 elastinden oluşan gözenekli bir ağ yapısı mevcuttur. Elastin cildin esnekliğini ve gerginliğini sağlayan bir proteindir.Ciltte balık ağına benzer bir yapı oluşturur. İşte bu elastin lifleri hasar gördüğünde skar (yara izi) görünümlü cilt çatlakları oluşur.
ÇATLAKLAR NEDEN OLUŞUR?
Cilt çatlakları daha çok hormonsal dengelerin önemli değiştiği dönemlerde gözlenmektedir. Örneğin gebelik döneminde östrojen ve progesteron hormonlarının kandaki seviyeleri gebelik öncesine göre çok önemli derecede artar. Yine fazla kilo alımlarında yağ dokusunda fazlaca östrojen hormonu oluşmaktadır. Ergenlik öncesi döneme göre ergenlikte önemli derecede hormon seviyesi artar. Bu ani ve yüksek değişimler ciltteki kollojen ve elastin denen ve cildin sıkılık ve elastikiyetini sağlayan dokuların yapımında ve onarımında aksamalara neden olur.
Kollojen ve elastin yapımındaki bu aksamalar bazı cilt alanlarında önemli kayıplara neden olur. Bu bölgeler özellikle karın, kalça, basen bölgeleridir. Kadınlarda çatlak erkeklerden daha fazla gözlenir. Çok kilolu erkeklerde de aynı sorunlarla karşılaşılabilir. Tüm bunlar hormonsal değişimlerle açıklanmaktadır.
HANGİ TÜR ÇATLAKLARIN İYİLEŞME OLANAĞI DAHA YÜKSEKTİR?
Cilt çatlakların türü değil safhaları vardır. Cilt çatlaklar taze yani henüz renkleri mor veya soluk kırmızıyken bu, dokunun kan dolaşımının mevcut olduğunu göstermektedir. Bu safhada doku kollajen ve elastin üretebilecek kabiliyettedir. Bu safhada yapılacak olan her türlü sağlıklı müdahale, iyileşme süreci için katkıda bulunur. Daha sonra beyazlayınca yapılan tedaviler daha uzun sürede yanıt verecektir. Ama yine de tedaviye her safhada başlamakta yarar vardır.
ÇATLAK TEDAVİSİ YÖNTEMİ NE KADAR SIKLIKLA UYGULAMAK GEREKİR?
Ayda en az iki seans, maksimum üç seans uygulanır. Toplamda 5-10 seans sürer.
ÇATLAK TEDAVİSİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER NELERDİR?
Piyasada sunulan cilt çatlak kremlerinin etkisinin az olduğu. Karboksiterapi, mezoterapi, kök hücre tedavisi, dermaroller tedavileri günümüzde vücut çatlakları için kullanılan yöntemler arasında olduğu bilinmektedir. Tedavilerde cildin tipine, çatlağın safhasına, genişliğine, rengine, bölgesine ve mevsime göre gibi çeşitli faktörler göz önüne alınarak kombine programlar uygulanır.
DERMAROLLER YÖNTEMİ İLE ÇATLAK TEDAVİSİ NEDİR?
Günümüzde cilt çatlakları için birçok tedavi yöntemi geliştirilmiştir. Bu yöntemler arasında ilaçla tedavi, lazerle tedavi, mezoterapi ve dermarollerle tedavi yöntemleri vardır. Bu yöntemlerden biriside  dermaroller ile tedavi yöntemidir. Bir silindir üzerinde birçok iğne bulunan bir aparat bulunmaktadır.  Bu silindir ile çatlakların olduğu deri üzerinde kanallar açılır ve yuvarlak hareketlerle kanalların açılımı sağlanır. Böylece çatlakların bulunduğu doku edilmektedir. Açılan bu kanallar yaklaşık olarak iki saatte geri kapanmaktadırlar. En az 5-10 seans yapılmaktadır ve çatlağın durumuna göre seans sayıları çoğaltılmaktadır. İki haftada bir uygulanan bu tedavi yöntemi, bazı durumlarda üç haftada bir de uygulanmaktadır. Bu durum iğnelerin ne kadar derinlikte uygulandıklarına bağlıdır. Bu uygulamada iğne etkisi olduğu için lokal anestezi uygulanmaktadır. Böylece yapılan tedavide acı minimize hissedilmektedir.